"Mens" under graviditet?

lattermild

Forelsket i forumet
Jeg spør her heller enn på "Før" forumet, jeg, for det er jo liksom dere som har fått det til å klaffe jeg trenger svar fra...

Har jo hørt at det ikke er helt uvanlig at man har mens-lignende blødninger i begynnelsen av svangerskapet, men hva betyr "ikke helt uvanlig". Har noen av dere opplevd det?
 
1 av 4 kvinner får blødninger i svangerskapet, uten at det er noe galt. Så vet du hvor vanlig det er!
 
Forresten, så har jeg selv hatt to blødninger, en i uke 7 og en i uke 10. Første gangen var det brun utflod med spor av mørkt blod i to dager. Siste gang var det bare litt lyserødt blod på papiret.
 
Jeg var på ultralyd nå på ons,hadde så mye brunt utflod.Ble livredd,så jeg fikk time til ultralyd.men der var alt bra.legen sa jeg skulle se bort i fra det,det var bare gammelt blod..Men klart man blir livredd.Har mistet 5 ganger før dette,å da var det rødt blod..
 
Jeg er nå i uke 30 og har hatt blødninger uke 4, 7, 12, 20, 25, 27 og 28.
Har hatt 4 ul og masse kontroller men allt er i skjønneste orden.
 
Lykke til!!
 
Til Eva og dere andre som har opplevd "mens"/blødning under graviditet: hvor lenge har disse blødningene vart? Har det vært mye blod, akkurat som vanlig mens?
 
Jeg har som regel hatt blødning 1 dag og så et par dager med sporblødning og rester.
 
 
Eg fikk ein liten blødning dagen etter mensen skulle ha kommet, en det varte bare i 1 dag. Du kan få ein liten blødning når egget fester seg veit.
Lykke til!!
 
er tredje gang jeg går gravid nå, dette svangerskapet har jeg blødd konstant fra uke 9 til uke 20, har hatt alt fra spor til styrtblødninger, hvor jeg er blitt sendt til sykehuset, har hatt 8 ul, 2 innvendig og alt er i orden.
De to første blødde jeg til jeg var 12 uker på vei, så blødningsfritt svangerskap er noe jeg ikke kjenner til:(
 
Hm, begynner å lure på om jeg ikke må spandere på meg en graviditetstest, da... Har hatt mensmurringer og magevondt siden ca. en uke etter EL, hvilket vil si at det er såvidt på 4. uka nå - men jeg fikk altså mensen, riktignok en smule sent. Så da var vel det, det, tenkte jeg, men det var en sånn rar blødning - en dag masse blod og så nesten borte, bare spor i tre dager til.

Jeg trodde egentlig at jeg ikke hadde el i det hele tatt, jeg, men da har det kanskje klaffet allikevel - enten det eller så er det noe galt, for man skal da ikke gå rundt med vondt i magen (grad og type smerter varierer, akkurat nå er det stikkende smerter på høyre side) i over tre uker...
 
Grunnen til at jeg lurer fælt på dette er følgende:
Jeg hadde en sa 6. desember i fjor. På samme måte som den første sa`en (i august 2005) ønsket vi å vente til etter neste mens-periode før vi prøvde på nytt (for å la kroppen stabilisere seg). Sannsynligheten for å bli gravid i tiden etter sa`en var derfor liten, da jeg og samboeren min hadde heller liten intim kontakt. Derimot opplevde jeg å få flere av graviditetssymptomene som jeg så vel kjente igjen ca midten av desember. Jeg var kvalm, trøtt - og julemiddagen smakte merkelig. Men så kom TR 1. nyttårsdag, og der forsvant mistanken. Men blødningen var "rar"; det var mye de to første dagene, men "klumpete", deretter var det ikke så mye de neste 3 dagene. Jeg er i dag 5 uker og 2 dager på vei, men magen min virker veldig stor og oppblåst til å ikke være lenger på vei. Kan jeg allikevel ha blitt gravid i desember?? Eller kan blødningen jeg fikk ha vært enda en sa, på et svært tidlig stadium?? Eller en helt vanlig mens?? Hva tror dere?
 
Hei jeg også lurer på det du hadde Lili jeg har også opplevd det som deg akkurat denne uken ... jeg begynte å bløde mye I de 2 første dagene og 3 dagen kom hadde jeg ikke mere blod .... jeg også lurer på om jeg er gravid eller ei ... meg og typen min prøver å bli gravid men vi er usikker hva er det som skjer ....

Jeg har disse syntomer på gravid :
1. Mensen var forsinket 5 dager og fikk kraftig blod
2. Kvalm
3. Er på do hele tiden
4. Trøtthet
5. Ømme bryster
6. Hodepine

Hvem kan hjelpe meg ☺
 
Bare nevner at denne tråden er fra 2006. Men kan jo hende flere har opplevd noe liknende :happy:
 
Hei jeg også lurer på det du hadde Lili jeg har også opplevd det som deg akkurat denne uken ... jeg begynte å bløde mye I de 2 første dagene og 3 dagen kom hadde jeg ikke mere blod .... jeg også lurer på om jeg er gravid eller ei ... meg og typen min prøver å bli gravid men vi er usikker hva er det som skjer ....

Jeg har disse syntomer på gravid :
1. Mensen var forsinket 5 dager og fikk kraftig blod
2. Kvalm
3. Er på do hele tiden
4. Trøtthet
5. Ømme bryster
6. Hodepine

Hvem kan hjelpe meg ☺
En lege?:confused013
 
Back
Topp