Mens-termin vs oul termin?!

Aboffa

Glad i forumet
*MIA*
Julibarna 2019
Min mens-termin var 29. April. Var på ul i uke 20 og fikk da plutselig estimert terminen til 19. April og var tydeligvis over en uke lenger på vei enn jeg har tenkt...
Er det andre som har så store forskjeller??? Synes 10 dager var mye!
Var på en kontroll i uke 16 og da sa nemlig legen 1. Mai......
Mensen har vært kjempe regelmessig og punktlig så jeg vet også med 100% sikkerhet når den begynte..
Synes bare det er underlig å få en så mye tidligere dato plutselig?!
Noen erfaringer?
Skal selvfølgelig ta det opp med legen, men rekker ikke det før i romjula ;)

Min er faktisk akkurat samme dag. Du får spørre legen, det er jo så mye som er mulig med svangerskap og jeg har ikke godt svar :p

Mens termin er 12 april. På tidlig ul i uke 11+5 ble termin flyttet to dager frem til den 14. Da vi var på OUL ble den alikevel stående på den 12. Så jeg har både mens og oul termin på samme dag :)
Stemte forrige graviditet også. Tross termindatoen kom hun en uke før ;)
Er ganske normalt at folk opplever forskjell mellom mens og oul termin datoer.. Men du har jo en fordel der at du ble satt tilbake i stede for frem ;)

Mens termin er 12 april. På tidlig ul i uke 11+5 ble termin flyttet to dager frem til den 14. Da vi var på OUL ble den alikevel stående på den 12. Så jeg har både mens og oul termin på samme dag :)
Stemte forrige graviditet også. Tross termindatoen kom hun en uke før ;)
Er ganske normalt at folk opplever forskjell mellom mens og oul termin datoer.. Men du har jo en fordel der at du ble satt tilbake i stede for frem ;)
Akkurat slik var det for meg også :)

Her har menstermin og ultermin vært samme alle gangene.
Men vet det er mange som blir flyttet noen dager. Men 10 dager var mye. Spesielt når man har regelmessig syklus og vet når det skjedde.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Min mens termin er 20.april mens UL termin 29.april. Har vært prøver en stund så visste godt når jeg hadde EL så får ikke det helt til å stemme men men ...

Mensterminen min er 20.april (etter standard 28 dager sykluss)
Jeg hadde fast 25-26 dagers, så etter det og når jeg hadde EL (både tester og temp) blir da terminen litt før..
Så er EL terminen 18.april
Og dette stemmer ift til når jeg fikk positiv gtest også, fikk den på 9dpo etter EL "gravid 1-2" på digital..

UL i uke 7 stemte med termin 18.apr
UL i uke 9 stemte med imellom 18.-20.apr utvendig ul, så litt vanskelig å måle)
UL i uke 12 satte 23.apr pga jeg vippet mellom 22./23.april
UL i uke 16 stemte med den 22./23. Men vippet da mot 22.april
UL i uke 18 ble mye tull, lang historie, men studenten kom frem til 28.april til slutt (!) (Hun feilmålte lårbeinet også, og presterte først å si at terminen ikke var før 21.mai! Men fant ut etter en liten stund at hun hadde målt overarm og ikke lårbein...)

Er jo fysisk umulig å teste positivt på g-tester 1 dag før EL skulle ha vært ift til UL termin..

Jeg vet at egg kan gå i dvale osv. Og at egget kan leve 1-2 dager... men jm mi sier at om egget var i dvale, så utskilles ikke hormonene og da skal det ikke være mulig å få positive tester..
Så hun heller mer mot de tidligere ul terminene mine (også pga at sf målet er stort til og med ift de datoene) og ift til npr jeg kjente bevegelse og det at hun tidlig kunne stå å se bevegelsene fra utsida på kontroll..
Hos meg er målene på lår og mage ift til termin den 20. Men hodet er litt mindre, noe de to forrige også hadde pluss at både jeg og faren har små hoder..
Så jeg fik et "lite" gjennomslag for å bruke termin den 23. Istedet.. så den 28.fikk jeg strøket..

Min menstermin er 17 april. UL uke 12 viste 22 april og etter OUL ble den flyttet til 24 april. Flyttet en uke tilsammen da :)

Min mens-termin var 29. April. Var på ul i uke 20 og fikk da plutselig estimert terminen til 19. April og var tydeligvis over en uke lenger på vei enn jeg har tenkt...
Er det andre som har så store forskjeller??? Synes 10 dager var mye!
Var på en kontroll i uke 16 og da sa nemlig legen 1. Mai......
Mensen har vært kjempe regelmessig og punktlig så jeg vet også med 100% sikkerhet når den begynte..
Synes bare det er underlig å få en så mye tidligere dato plutselig?!
Noen erfaringer?
Skal selvfølgelig ta det opp med legen, men rekker ikke det før i romjula ;)
Jeg har mens-termin 8.april og termin etter UL ble satt til 7.april :) Hadde brukt womenLog app på iPhone for å dokumentere mensen siste tiden før jeg ble gravid siden jeg har slitt mye med uregelmessig mens siden jeg sluttet på p-pillene. Hadde hatt regelmessig eller 3 like måneder før den positive testen kom. :D

Min ble flyttet en uke bakover, fra 16 til 23, men hadde ustabil syklus pga amming så ble ikke overrasket. Jordmor derimot nekter å tro på det pga sf målene mine, som er laaaangt over. Jeg har jo ikke lagt på meg enda, så det er lett å finne livmora og sf målene er derfor ikke feil. Dermed sier hun at hun ikke vil tillate at jeg går på overtid... Blir spennende å se når det blir fødsel da ;) verre å bli satt tilbake enn frem i forhold til å gå på overtid da, men kan du ha hatt tidlig eggløsning akkurat den mnd?

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Jeg ble flyttet fra 7 til 1 april, skjønner det heller ikke fordi jeg vet når eggløsninen var. Men uansett positivt for går man over tiden blir jeg jo satt igang en uke tidligere :)
Kan babyen ha vokst mye??

Forrige svangerskap var mens og ul termin lik.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har mt og oult på samme dag og det har jeg hatt alle gangene jeg har vært på ul. :)

Menstermin 9 april, oul ternin 10 april :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har menstermin 27 mai ( har alltid hatt syklus som jeg kan stille etter klokka ) og fikk tidlig ultralyd termin 26 april. Men på oul fikk jeg pluttselig termin 4 mai noe jeg vet er helt feil :(

Jeg brukte EL tester den måneden, og reknet da fram til at termin ville være ca. 8. april.
Fastegen reknet fra siste mens termin til en gang mellom 2-4. april.
Begge ultralydene sa 31. mars, og på OUL spurte også legen meg der om siste mens, og da fikk han det plutselig menstermin til å bli 31. mars på sitt sånn "terminhjul".
Jordmor reknet 2. april.

Jeg forholder meg såklart til UL-termin, siden det er "det man skal"; men jeg kan bare ikke forstå hvordan jeg fikk utslag på EL test og reknet meg frem til 8. april i starten...
Brukte EL-test et par mnd. pga. jeg mistenkte jeg hadde noen dager lengre syklus, og det hadde jeg. :P

Min ble flyttet en uke bakover, fra 16 til 23, men hadde ustabil syklus pga amming så ble ikke overrasket. Jordmor derimot nekter å tro på det pga sf målene mine, som er laaaangt over. Jeg har jo ikke lagt på meg enda, så det er lett å finne livmora og sf målene er derfor ikke feil. Dermed sier hun at hun ikke vil tillate at jeg går på overtid... Blir spennende å se når det blir fødsel da ;) verre å bli satt tilbake enn frem i forhold til å gå på overtid da, men kan du ha hatt tidlig eggløsning akkurat den mnd?

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Så bra at hun er streng på overtid da :)
Mensen hadde vært superstabil på annen hver mnd 30/31 dager og med tanke på temperaturene (som også har ligget veldig likt) synes jeg det er snodig! Skal sies at jeg hadde 5 dager ferie fra temp måling da dette skjedde, så enten har hun faktisk blitt til ved å hoppe av i svingen eller så vokser hun raskt?! :p

En obstetric lærer på skolen mente at termin funnet i uke 12 når man måler CRL er mer nøyaktig, men da blir det rart at vi i Norge forholder oss til oul i uke 18+....

Gaaaah lei av kontroll på eget insj i utlandet :p

Jeg ble flyttet fra 7 til 1 april, skjønner det heller ikke fordi jeg vet når eggløsninen var. Men uansett positivt for går man over tiden blir jeg jo satt igang en uke tidligere :)
Kan babyen ha vokst mye??

Forrige svangerskap var mens og ul termin lik.

Sent from my iPhone using BV Forum

Enig at det er fint med tanke på å ikke gå så lenge over i det minste :)

Back
Topp