Mens termin og UL termin.

sol angelica

Glad i forumet
Har dere fått noen ul termin? Eg trodde eg va 10 uker på vei på torsdag, men når eg va på ul så sa han at eg va bare 9 uker:( Sist svangerskap va d bare ein dag i forskjell. Irriterande. 

Ifølge menstermin er jeg 14+1, men ifølge UL er jeg 12+1. Trodde selv at EL var 2 uker forsinka da så jeg reknet alltid etter den siste. Høres ut som det er veldig normalt å bli satt tilbake.

Jeg har mange forskjellige terminer Stoler på de to siste UL-ene jeg hadde. Det til tross for at jeg vet hvilken dag egget ble befruktet på

jeg har min egen termin, den jeg har på tickeren. Den stemte bra overens med tidlig ul. Blir spennende å se om ul på tirsdag viser det samme. Denne terminen er basert på eggløsningstester. Legen følger siste blødning som var en sa, og med den terminen skulle jeg vært 11 uker. Er rimelig sikker på at min er riktig:)

Terminen jeg selv hadde kommet frem til stemte med terminen jeg fikk på ul på onsdag. Sist svangerskap ble jeg satt tilbake ca en uke og det er ikke like kjekt.

Forrige gang fikk jeg samme UL-termin som mens-termin. Jeg har jo ikke vært til UL i dette svangerskapet, men jeg føler meg temmelig sikker på at mens-termin stemmer sånn nogenlunde :)

Mensterminen min er 4. juni men man blir jo ikke gravid på første dag av siste mens, og siden jeg vet når jeg hadde EL så vet jeg også at jeg blir satt tilbake!

Med storesøster hadde jeg menstermin 13. juli. Sykehusterminen ble 24. juli, og hun kom 27. juli! 
Og om jeg teller 40 uker og 2 dager fra min el den gang, havner jeg akkurat på 27. juli! ;)
Så når jeg gjør det nå havner jeg på 18. juni, så det blir spennende å se! Men heeelt greit om babyen alikevell kommer 4. juni, altså!! :) Og legen på ul når jeg var der i uke 10 sa at jeg HVERTFALL var 10 uker, for babyen var litt i overkant av gjennomsnittet til den uka :)

Haha, jeg hadde termin 29.Mai etter mensberegninger, men fikk på ul ny termin, 23.juni... Én uke er jo ingenting, jeg ble satt tilbake en hel måned :p

hvorfor har så mange av dere allerede vært på UL? jeg vil også!

LHA skrev:
hvorfor har så mange av dere allerede vært på UL? jeg vil også!

Nr 1: Grunnet assistert befruktning
Nr. 2: Selvbestilt
Nr. 3: Henvist fra legevakt grunnet brunt slim og utflod
Nr 4.: Fordi gyn. etter UL nr. 2 ville ha meg tilbake etter 1 uke pga. uenighet om termin

Jeg er visst veeldig presis! Med storebror skilte mens og UL termin seg bare på 1 dag. Denne gangen er jeg direkte på dagen både med mens og UL :) .

Forrige gang hadde jeg menstermin 25.april, min egen utregning 28.april, og ul-termin 29.april. Jeg var ganske sikker på at min og ul-terminen var de riktige fordi jeg har sykluser på over 30 dager. Men den lille luringen kom på mensterminen gitt. Er spent på terminen nå, skal til legen i morgen. Jeg regner med at han setter terminen til den 8, ikke den 11. juni som jeg har regnet meg frem til. Blir spennende. ;-)

Jeg antar å bli satt tilbake egentlig! 
mens termin 3, juni.
lege termin 5, juni.
første UL 12, juni 
siste UL ??? han mente jeg var nok nærmere mens termin enn det jeg trodde.
Sluttet nettop den mnd med nuvaring (p-ring) og vet jo at eggeløsning skal komme senere, 
men dette finner vi ut av i begynnelsen av januar :D

Back
Topp