Mens-problemer

G.U.L ❤️

Andre møte med forumet
Altså, er nå på min 4 syklus etter å ha født unge nr 2. (har 2 tette, hvis de er av betydning)
Etter første fikk jeg mensen igjen etter 8 uker, blødde vel ca som vanlig før graviditet. Var vel kanskje en av de som blør litt mer enn gjennomsnittet. 6-7 dager av gangen, veldig regelmessig.
Etter nr 2, fikk mensen etter 8 uker, men blødde i 12 dager, og blødde gjennom alt. Er jo regelmessig nå også, men blør MYE mer og lenger enn før. Dessuten blør jeg i 3 dager til når jeg skal ha eggløsning. Har vært til legen utallige ganger, men beskjeden er bare at alt er normalt og at det vil stabilisere seg etterhvert. Tør ikke bruke p-piller o.l pga sykdom i familien..

Akkurat nå har jeg egentlig eggløsning, begynte sånn smått å blø i går. Nå nettopp blødde jeg gjennom et bind på halvannen time. Umulig at dette er normalt!

Så mitt spørsmål er bare om noen der ute har det på samme måte og kanskje har noen tanker om hvor lenge det vil fortsette slik? Orker ikke å blø hele f***s måneden, og håper det gir seg snart..!
 
Last edited:
Nå er ikke jeg helsepersonell eller har noen form for peiling på området, men det høres virkelig ikke normalt ut å blø så mye under eggløsning, greit at man kan blø litt når folikkelen sprekker. Jeg hadde spurt legen om henvisning om jeg ikke ble tatt på alvor. Du kjenner din egen kropp best så om dette ikke er vanlig for deg så burde de ta deg på alvor.
 
Etter å ha blødd igjennom og ut i senga i løpet av 3 timer nå (er jo fortsatt på eggløsning og ikke mensen..), så er det ingen tvil om at her er noe galt. Får ringe legen igjen i morgen tidlig!
 
Gjør det, høres virkelig ikke normalt ut med så korte sykluser isåfall! Håper det løser seg <3
 
Håper du fikk kommet deg til legen/gynekolog..!
 
Etter å ha blødd igjennom og ut i senga i løpet av 3 timer nå (er jo fortsatt på eggløsning og ikke mensen..), så er det ingen tvil om at her er noe galt. Får ringe legen igjen i morgen tidlig!
Hvordan går det?
 
Hvordan går det?

Lange ventetider for å komme til legen, så skal inn der på fredag. Slutta å blø i går, men har blitt svimmel og fått masse rare andre plager i stedet.. Har altså blødd 19 av 24 dager i november! Satser på å bli henvist til gynekolog, er umulig normalt dette her
 
Lange ventetider for å komme til legen, så skal inn der på fredag. Slutta å blø i går, men har blitt svimmel og fått masse rare andre plager i stedet.. Har altså blødd 19 av 24 dager i november! Satser på å bli henvist til gynekolog, er umulig normalt dette her
Kan det hende du har noen rester igjen av morkaka etter fødsel kanskje?
Håper du får svar på det snart!
 
Lange ventetider for å komme til legen, så skal inn der på fredag. Slutta å blø i går, men har blitt svimmel og fått masse rare andre plager i stedet.. Har altså blødd 19 av 24 dager i november! Satser på å bli henvist til gynekolog, er umulig normalt dette her
Seriøst? Så lang ventetid? Lykke til ihvertfall.
 
Kan det hende du har noen rester igjen av morkaka etter fødsel kanskje?
Håper du får svar på det snart!

Wææ, er det mulig? Burde ikke det gjøre mer vondt da kanskje? Fått henvisning til gynekolog i alle fall, så får vi vente å se hvor lang tid det tar..
 
Seriøst? Så lang ventetid? Lykke til ihvertfall.
Ja, ting tar tid i disse områder..! Legen skulle sende henvisning til gynekolog. Får vel blø i noen måneder til før jeg kommer inn dit.. Begynt å blø igjen i dag, gikk hele 4 dager uten noe nå så da var det vel på tide!
 
Wææ, er det mulig? Burde ikke det gjøre mer vondt da kanskje? Fått henvisning til gynekolog i alle fall, så får vi vente å se hvor lang tid det tar..
Ja det kan skje, er ikke vanlig da, men tenker siden du har blødd så mye helt siden fødsel. Alternativt at du kan ha blitt gravid igjen etter fødsel og har hatt en spontanabort som ikke har renset seg skikkelig? Det beste er jo selvfølgelig å vente på timen hos gynekologen. Plutselig er det bare hormoner i sving. Håper du får svar snart!
 
Hva med å gå til en privat gyngelog om du ikke vil vente høres vel mye blod ut...
 
Ja, ting tar tid i disse områder..! Legen skulle sende henvisning til gynekolog. Får vel blø i noen måneder til før jeg kommer inn dit.. Begynt å blø igjen i dag, gikk hele 4 dager uten noe nå så da var det vel på tide!
Fastlegen har plikt til å ha tilgjengelige timer for øyeblikkelig hjelp. Så jeg skjønner ikke at du måtte vente så lenge for time hos fastlegen. Ring gyn du er henvist til for å forhåpentligvis få time raskt
 
Fastlegen har plikt til å ha tilgjengelige timer for øyeblikkelig hjelp. Så jeg skjønner ikke at du måtte vente så lenge for time hos fastlegen. Ring gyn du er henvist til for å forhåpentligvis få time raskt
Regner ikke med det kvalifiserte til øyeblikkelig hjelp.. Fikk heldigvis time veldig fort hos gynekologen, de hadde hatt noen avbestillinger! Ser ut til at jeg har igjen noen rester fra svangerskap, men var ikke sikkert jeg trengte utskrapning. Venter enda på svar på noen av prøvene!
 
Ja det kan skje, er ikke vanlig da, men tenker siden du har blødd så mye helt siden fødsel. Alternativt at du kan ha blitt gravid igjen etter fødsel og har hatt en spontanabort som ikke har renset seg skikkelig? Det beste er jo selvfølgelig å vente på timen hos gynekologen. Plutselig er det bare hormoner i sving. Håper du får svar snart!
Var rester etter svangerskap! Må muligens ha en utskrapning, men det var ikke sikkert, venter på mer svar!
 
Regner ikke med det kvalifiserte til øyeblikkelig hjelp.. Fikk heldigvis time veldig fort hos gynekologen, de hadde hatt noen avbestillinger! Ser ut til at jeg har igjen noen rester fra svangerskap, men var ikke sikkert jeg trengte utskrapning. Venter enda på svar på noen av prøvene!
Så bra du fikk raskt time hos gyn! Nå skjer det ihvertfall noe. Og jo, det du beskriver kvalifiserer som øyeblikkelig hjelp. Ville vurdert å bytte legekontor selv.
 
Var rester etter svangerskap! Må muligens ha en utskrapning, men det var ikke sikkert, venter på mer svar!
Nei så kjedelig! Håper du slipper. Jeg ville også sagt at blødninger i så store mengder tilsier øyeblikkelig hjelp, ville ha klagd på legen. Håper det ordner seg raskt!
 
Back
Topp