Mens-murringer, oppblåst, mageknip...

Svirrevipp

Forelsket i forumet
Noen flere som sliter med magevondt om dagen? Jeg er 4+2 i dag, og har faktisk vært litt bekymret, for magen min er så oppblåst, og jeg får mageknip.. Vedsidenav mensenmurringer har jeg faktisk vært redd det holder på å gå galt.. Men mine tidligere gravide venninner sier det er helt normalt… Noen flere i samme båt?
 
det er sånn det skal være..
stikkingene som sikkert er vondtene dine er ligamentsmerter..
Med andre ord livmoren din som utvider seg :D
oppblåst er også normalt :D

du kan nok ta det med ro skjønner du!?
 
Haha… Ja, jeg kan nok det…
Takk for det ;)
 
Haha… Ja, jeg kan nok det…
Takk for det ;)
bare hyggelig..

jeg er 5+3 nå og jeg har stikking og småknip lenge.
oppblåst som en ballong på kvelden,
ømme pupper kommer også.. og kvalmen :D
bare vent. Men alle vondtene er bra :D
 
Har også forferdelig vondt til tider. Merker ofte noe i magen, kommer og går hele dagen lang, men de værste smertene kommer stort sett på kvelden. I går kveld merket jeg murringer i korsryggen også, så slet med å finne en god liggestilling. Våkner også stort sett hver natt nå for å tisse. I natt hadde jeg så ekstreme smerter at samboer våknet og ble bekymret. Måtte hente noe varmt å legge inntill magen. Tenkte i ett sekund på hvordan i alle dager jeg skulle klare å føde! Håper at dette bare er i starten, og at det går over etterhvert. Er 4+0 i dag. Startet å merke "knivstikk" i magen allerede 3+1.
 
Har også forferdelig vondt til tider. Merker ofte noe i magen, kommer og går hele dagen lang, men de værste smertene kommer stort sett på kvelden. I går kveld merket jeg murringer i korsryggen også, så slet med å finne en god liggestilling. Våkner også stort sett hver natt nå for å tisse. I natt hadde jeg så ekstreme smerter at samboer våknet og ble bekymret. Måtte hente noe varmt å legge inntill magen. Tenkte i ett sekund på hvordan i alle dager jeg skulle klare å føde! Håper at dette bare er i starten, og at det går over etterhvert. Er 4+0 i dag. Startet å merke "knivstikk" i magen allerede 3+1.
du må nok forberede deg på en lengere periode..
Ligamentsmerter er jo det vi kjenner fordi livmoren utvider seg.
Å det vil den jo gjøre en god stund til
 
Jeg brukte faktisk varmeflaske som smertelingring på fødsel nr 2 og det anbefaler jeg virkelig, for det funket bra :) og også for småvondtee i magen :)
 
Godt å høre jeg ikke er alene iallefall.. Heldigvis så er det ikke så vondt at jeg føler jeg trenger noen varmeflaske enda, men jeg ligger gjerne våken på kveldene i senga og vrir meg… Ikke bare er magen vondt, men jaggu er brystene ganske ømme også, så de er jo i veien de og… ;)
Men igjen- jeg er jo glad jeg kjenner NOE da… :)
 
Veldig normalt. Følte at mensen var på vei i nesten en uke. Nå er jeg 5+6, og merker ikke så mye til murringer lenger.
 
du må nok forberede deg på en lengere periode..
Ligamentsmerter er jo det vi kjenner fordi livmoren utvider seg.
Å det vil den jo gjøre en god stund til
Huff... Forferdelig vondt til tider! Så vondt at jeg gråter. Liker å kjenne de små murringene, men når de kraftige kommer på kvelden/natta da vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Får trøste meg med at dette sikkert er normalt!
 
Jeg brukte faktisk varmeflaske som smertelingring på fødsel nr 2 og det anbefaler jeg virkelig, for det funket bra :) og også for småvondtee i magen :)
Fant akkurat fram varmeflaska fra boden, får det om det hjelper litt :) I natt brukte jeg håndkle med varmt vann. Var helt i svime av å våkne med smerter, så vet ikke om det hjalp da.
 
Fant akkurat fram varmeflaska fra boden, får det om det hjelper litt :) I natt brukte jeg håndkle med varmt vann. Var helt i svime av å våkne med smerter, så vet ikke om det hjalp da.
Men om du har det SÅ vondt, da burde du kansje spørre legen om du kan få noe hjelp for smerte, for det høres ikke noe godt ut :-/
 
Men om du har det SÅ vondt, da burde du kansje spørre legen om du kan få noe hjelp for smerte, for det høres ikke noe godt ut :-/
Ja, tror jeg må få meg en legetime snart. Skal bort en uke nå, så må vente litt da, og kjenner nesten jeg gruer meg litt til det. Så det finnes noe man kan ta mot disse smertene som plutselig bare kommer og går? Er litt bekymret egentlig, tenker at det er noe galt. Men har ikke blødning eller noe sånt. Tok senest en ny graviditetsrest i går ettermiddag, som viste tydelig klar strek, mye sterkere enn første test. :) Så virker jo som hcg-nivået i kroppen er på riktig vei :)
 
Ja, tror jeg må få meg en legetime snart. Skal bort en uke nå, så må vente litt da, og kjenner nesten jeg gruer meg litt til det. Så det finnes noe man kan ta mot disse smertene som plutselig bare kommer og går? Er litt bekymret egentlig, tenker at det er noe galt. Men har ikke blødning eller noe sånt. Tok senest en ny graviditetsrest i går ettermiddag, som viste tydelig klar strek, mye sterkere enn første test. :) Så virker jo som hcg-nivået i kroppen er på riktig vei :)
Vet ikke, men de kan jo mye disse legene, og kan undersøke litt hvorfor du får magesmertene. Jeg har vært veldig syk i lang tid som førte til magesmerte. Og beskjeden jeg fikk var å bruke den lille energien jeg har til å gå meg en liten tur for å fjerne luftsmerter. Og det funket litt :)
 
Huff... Forferdelig vondt til tider! Så vondt at jeg gråter. Liker å kjenne de små murringene, men når de kraftige kommer på kvelden/natta da vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Får trøste meg med at dette sikkert er normalt!
ser den. har hatt ett par sånne jeg også.

men jeg er enig i de over her.. ta deg en tur til legen.
for dette hørtes virkelig ikke godt ut!
 
Har mye magevondt jeg og! ( er utholdig) Kommer å går litt, kjenner nesten ut som menssmerter på skambenet. Legen min sa at de avtar etterhvert, noen som har vært gravid før som vet når?
 
Back
Topp