Mens man venter..

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Mens jeg venter på å så et frø i magen, sår jeg frø i hagen [emoji14]

Mer riktig på kjøkkenet og i stua men...må jo prøve seg på litt forskjellig :)

Avokadosteinen ble satt i vann på fredag og har allerede begynt å få en stripe på midten så jeg kan se hvor den skal sprekke.
8e58699aa7c0cb68cd919abb998c91c6.jpg

Hvitløken vokser som bare det :)
c8782200ce2deff2e3ba266a2fe7e0bf.jpg

Og det samme gjør agurken og chillien
4034af7b3030a31cacb1d5a9b2b89bd5.jpg

dac29f502ca39cdfbba337404f6aefb0.jpg

Sitronfrø er også plantet, men må nok vente litt lenger før det skjer noe der :)

Å så spennende!
Har så lyst til å kjøpe et sånt mini drivhus selv [emoji14]
Da får jeg jo garantert spire [emoji14]

Min avokadostein står i vann enda, men den er nesten 50 cm høy med blader...må nok beskjære den litt og så plante den i jord når den har fått nye blader og blitt litt tettere, forhåpentligvis :) blir nok ingen frø i hage eller terrasse i sommer ettersom vi flytter i slutten av juli, men neste år-da skal jeg ha minidrivhus på verandaen med små tomater og agurker, og kanskje litt chili. Må få med mini også på såinga, han syns det er gøy :)

Er så gøy med grønnsakshage! :-)

Min avokadostein står i vann enda, men den er nesten 50 cm høy med blader...må nok beskjære den litt og så plante den i jord når den har fått nye blader og blitt litt tettere, forhåpentligvis :) blir nok ingen frø i hage eller terrasse i sommer ettersom vi flytter i slutten av juli, men neste år-da skal jeg ha minidrivhus på verandaen med små tomater og agurker, og kanskje litt chili. Må få med mini også på såinga, han syns det er gøy :)
Så moro at den er så høy da :D
Hvor lenge har den stått i vann?

Aldri testet dette før, så blir moro å se hva som skjer med alt etterhvert.

Siden i sommer tror jeg? Lenge ialleflal, har bare bytta vann innimellom. Har stått i en sånn svibelvase. Tok sin tid, men da den først fikk røtter og det kom en liten spire, vokste den fort.

Du har inspirert meg til å skulle dyrke litt selv [emoji14]
Så idag driver jeg å skriver liste, så skal jeg frese bort på plantasjen så skal jeg fikse mine egne spirer [emoji14]

Blir urter i første omgang [emoji14]

Da har jeg plantet om agurkplantene mine i bøtter [emoji14] håper de trives ved verandadøra :D

c9879db4f052bbf4fa0e6d3145e0fcf0.jpg

Last edited:
Du har inspirert meg til å skulle dyrke litt selv [emoji14]
Så idag driver jeg å skriver liste, så skal jeg frese bort på plantasjen så skal jeg fikse mine egne spirer [emoji14]

Blir urter i første omgang [emoji14]
Har du fått plantet noe? :D
Kjekt at det kan spire noen steder ihvertfall. Har ikke så god plass inne her, så gulrøtter og reddiker tenkte jeg å så rett ut. Men har ikke fått ordnet til grønnsaksplassen, så mulig det må vente til neste år [emoji14]

Har du fått plantet noe? :D
Kjekt at det kan spire noen steder ihvertfall. Har ikke så god plass inne her, så gulrøtter og reddiker tenkte jeg å så rett ut. Men har ikke fått ordnet til grønnsaksplassen, så mulig det må vente til neste år [emoji14]
Ja, kjøpte et bitte lite drivhus, så har planta markjordbær, gressløk, persille, dill, basilikum og koriander, var 3 for 2 på frøposer [emoji14] også et sånn lite kit med chili ^^
7f25fd2b0d789f7e07c8c26a43b19c5b.jpg

10a4a15f98026947d6be6451710f223b.jpg

Og så satt jeg i vann min første avokado i sta :D
64d4bb6c0870a6400978520d5e07369c.jpg

Ja, kjøpte et bitte lite drivhus, så har planta markjordbær, gressløk, persille, dill, basilikum og koriander, var 3 for 2 på frøposer [emoji14] også et sånn lite kit med chili ^^
7f25fd2b0d789f7e07c8c26a43b19c5b.jpg

10a4a15f98026947d6be6451710f223b.jpg

Og så satt jeg i vann min første avokado i sta :D
64d4bb6c0870a6400978520d5e07369c.jpg
Moro. Gleder meg til fortsettelsen:)
Lurer på om jeg skal prøve meg på tomat og jeg da, men har litt dårlig plass [emoji14] haha
Har tørket noen frø.
Blir nok ikke noe ordentlig drivhus før vi flytter.

Moro. Gleder meg til fortsettelsen:)
Lurer på om jeg skal prøve meg på tomat og jeg da, men har litt dårlig plass [emoji14] haha
Har tørket noen frø.
Blir nok ikke noe ordentlig drivhus før vi flytter.
Mannen her i hus var positiv til et drivhus i hagen om dette ble en hobby som faller i smak [emoji14]

Tomater er gøy, veit ene bestefaren min hadde bare slik bølgeplast-tak som han bøyde rundt bedet og med en planke på toppen [emoji14]
Andre bestefaren min dyrker salat i en isoporkasse [emoji14]

Hvordan dyrker du agurk? trenger du drivhus til det?

Mannen her i hus var positiv til et drivhus i hagen om dette ble en hobby som faller i smak [emoji14]

Tomater er gøy, veit ene bestefaren min hadde bare slik bølgeplast-tak som han bøyde rundt bedet og med en planke på toppen [emoji14]
Andre bestefaren min dyrker salat i en isoporkasse [emoji14]

Hvordan dyrker du agurk? trenger du drivhus til det?

Mannen her har lyst på drivhus selv, men vi har litt for mye å fikse i hagen nå. Og vi vet vi skal flytte til gård etterhvert, så det får vente til da :)

Lurte på å bare bygge opp noe der jeg har tenkt å plante ute, og bare stifte fast en tykk plastduk :) får se hva det blir til.

Det er visst forskjellige agurker, og de jeg hadde liggende er drivhus agurker så har satt de i 10-liters bøtter på innsiden av veranda døra [emoji14] la ut bilde lengre opp her.
Men man får visst frilandsagurker og har jeg funnet ut.

Mannen her har lyst på drivhus selv, men vi har litt for mye å fikse i hagen nå. Og vi vet vi skal flytte til gård etterhvert, så det får vente til da :)

Lurte på å bare bygge opp noe der jeg har tenkt å plante ute, og bare stifte fast en tykk plastduk :) får se hva det blir til.

Det er visst forskjellige agurker, og de jeg hadde liggende er drivhus agurker så har satt de i 10-liters bøtter på innsiden av veranda døra [emoji14] la ut bilde lengre opp her.
Men man får visst frilandsagurker og har jeg funnet ut.
Hm, spennende dette [emoji14]

Hvordan er det med gulrøtter osv da? Må det være spesiell jord? Eller kan man bare prøve å lage en liten kjøkkenhage med jorda man har?
Tenkte at det er litt vanskelig å bytte ut jorda dypt nok [emoji14]

Ellers vil jeg lage jordbæråker en gang og, vi hadde da jeg var liten, det grodde helt igjen, men jordbæra kom alikevel [emoji14]

Hm, spennende dette [emoji14]

Hvordan er det med gulrøtter osv da? Må det være spesiell jord? Eller kan man bare prøve å lage en liten kjøkkenhage med jorda man har?
Tenkte at det er litt vanskelig å bytte ut jorda dypt nok [emoji14]

Ellers vil jeg lage jordbæråker en gang og, vi hadde da jeg var liten, det grodde helt igjen, men jordbæra kom alikevel [emoji14]

Aner virkelig ikke. Aldri gjort dette før jeg [emoji14] hehe
Men har for meg at gulrøtter og redikker er ganske lettvokste :) så jeg har tenkt å bare prøve meg frem litt.

Jordbær har vi aldri hatt, men frøkna her virkelig elsker jordbær så bør vel prøve på det etterhvert og :)

Aner virkelig ikke. Aldri gjort dette før jeg [emoji14] hehe
Men har for meg at gulrøtter og redikker er ganske lettvokste :) så jeg har tenkt å bare prøve meg frem litt.

Jordbær har vi aldri hatt, men frøkna her virkelig elsker jordbær så bør vel prøve på det etterhvert og :)
Spennende. Mest spent på basilikumen her. Leste at den bare skal ligge oppå jorda [emoji14]

Jeg hadde og tenkt å plante avicado men slet med at den mugla i vannet :pmå nok vaske den enda mer nøye neste gang. Har gressløk i verandakassa men pønsker på å plante litt mer! Agurk trenger ikke nødvendigvis drivhus hvis de står lunt til :)

Jeg hadde og tenkt å plante avicado men slet med at den mugla i vannet :pmå nok vaske den enda mer nøye neste gang. Har gressløk i verandakassa men pønsker på å plante litt mer! Agurk trenger ikke nødvendigvis drivhus hvis de står lunt til :)
Leste at man burde bytte vannet daglig og skylle stenen slik at man blir kvitt algene :)
Spennende dette altså :)

Men kjenner det er dumt med en hobby som innebærer mer venting xD

Hmmm, kanskje jeg og skal starte med dette. Har aldri hatt grønne fingre men hatt faktisk 3 grønne planter som har overlevd i 3 måneder [emoji122] ellers har det bare vært kaktus som har overlevd her [emoji23]

Leste at man burde bytte vannet daglig og skylle stenen slik at man blir kvitt algene :)
Spennende dette altså :)

Men kjenner det er dumt med en hobby som innebærer mer venting xD
Det er nok et lurt tips;) og så hadde den fått en sprekk så vet ikke om det påvirka også. Men er enig i at det tar litt lang tid, blir utålmodig!:p
Har plantet en del løkblomster i høst som endelig begynner å komme opp hvertfall:happy:

Back
Topp