Mens eller spotting?

Rosa89

Rosa89
Ja....Eg lurer igjen eg ;) Hva vil dere si forskjellen på mens og spotting er?Eg har blødd siden igår, ikke så mye som før under mens men d komme så mye blod at eg må skifte bind.Kan eg kalle dette mens eller spotting siden det ikke er i de mengdene som før?

Hmm.. Høres ut som mens hvis det er såpass mye at du må skifte bind :) men er vanskelig å si da! :o

Når jeg gikk på cerazette så spottet jeg, det var ikke mensen men bare små blødninger som kom helt uanmeldt/uregelmessig og det var så lite at jeg ikke trengte bind, brukte bare tynneste truseinlegg ;)

Mensen definerer jeg som de litt større blødninger, men min er nesten alltid slik at det begynner i det små også blir det mer dag 2 :)

Tenker det er ganske individuelt også ;)

Eg har hatt mye små blødninger der det har blødd om morgen men stoppet helt etter 1 time for og så gå 1 dag så skjer det samme igjen.Men nå har eg litt mensverk og da..Gyn sa sist uke at eg skulle ha EL da, men eg fant aldri EL og nå kan det virke som eg har mens..Men ble så usikker :(

Spotting er en lettere blødning enn menstruasjon, og rosa, rød eller brun i fargen.
Jeg bruker å blø lettere første døgnet av mens, men så slår d til for fullt. :-P

Eg har hatt mye blødninger men de har vært helt lyserosa eller brune..Har virkelig håpet nå :)Nå er det hvertfall blod enda..Haha hadde aldri trodd eg skulle være glad for mensen :p

Eg blødde veldig i 2 døgn, til sammens 3 døgn med blødning.Nå er det kun spotting, kan eg kalle det mens?
Høres nesten ut som det er mensen vist du blødde mye i de to døgna,men man vet jo aldri kan jo være d var spotting,men sannsynligheten er vel størst for at det var mensen :/

Høres nesten ut som det er mensen vist du blødde mye i de to døgna,men man vet jo aldri kan jo være d var spotting,men sannsynligheten er vel størst for at det var mensen :/
Litt rart å spør når eg har hatt mensen siden eg var 11 år men ble så usikker.Men "beklager detaljene" det kom klumper med blod og menssmerter som ved en vanelig mens.Blødde en god del somsagt i 2 døgn og spotter enda litt brunt.Håper så veldig at kroppen starter opp nå :D

Litt rart å spør når eg har hatt mensen siden eg var 11 år men ble så usikker.Men "beklager detaljene" det kom klumper med blod og menssmerter som ved en vanelig mens.Blødde en god del somsagt i 2 døgn og spotter enda litt brunt.Håper så veldig at kroppen starter opp nå :D

Er aldri lett å forstå seg på mensen hehe :). vet bare at jeg har hatt noe klumpe lignende greier noen ganger når jeg har mensen, men det skjer ikke ofte, så kan var det er slik med deg også? beste er vel bare og ta en test om noen dager :D?

Er aldri lett å forstå seg på mensen hehe :). vet bare at jeg har hatt noe klumpe lignende greier noen ganger når jeg har mensen, men det skjer ikke ofte, så kan var det er slik med deg også? beste er vel bare og ta en test om noen dager :D?

Eg har nettopp hatt mensen så eg ska begynna og teste etter EL neste helg da ca tenker eg :) Gravid er eg ikke uansett for mannen har vært på sjøen, men var det mens nå har eg EL mens han er hjemme :) :)

Klumper trenger ikke være noe galt i alle fall, det får jeg også innimellom. Det er bare koagulert blod. Dagen etter fødsel kom det mange sånne, og de var svæære!

Klumper trenger ikke være noe galt i alle fall, det får jeg også innimellom. Det er bare koagulert blod. Dagen etter fødsel kom det mange sånne, og de var svæære!

Klumper har eg alltid under mensen, så det er helt normalt.Så da virker det som mensen har vært på første besøk på 2 mnd, wohooo :D

Back
Topp