Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Forrige ble postet for tidlig og får ikke slette?
Jeg har ikke erfaring med senabort men jeg hadde en spontanabort 20. mai i fjor og skled rett tilbake til vanlig syklus og ble gravid ‘med en gang’ etterpå. Ble baby av det så det er muligIdag har jeg da tatt graviditetsprøve og eggløsningstest. Graviditetsprøve var negativ, men eggløsningstest var positiv.
Tror dere det kan være tilfelle allerede?
Vet ikke hvordan? Litt ny her inne..
Om du ikke har de tre prikkene så poster du et innlegg på den lenken så fikser de sånn at du får muligheten til å redigere. Av og til henger det seg oppVet ikke hvordan? Litt ny her inne..
Var du langt på vei da det blei funnet ut? Jeg var 16+4 når jeg tok aborten. Jeg testa negativt på graviditetstest ca en mnd etterpå. Og ca to uker etter var det positiv eggløsningstester. Jeg orka ikke prøve føre da. Men nå denne uka har jeg positive eggløsningstester, og skyggestrek på graviditetstesten.. Eller om den er bare svak positiv. Huet mitt er jo et salig kaos... Men ja ønsker jo bare bli gravid igjen..Har nettopp vært gjennom det samme, senabort på grunn av funn av trisomi på morkakeprøve på Rikshospitalet. Ønsker iherdig å bli gravid igjen fortest mulig. Startet prøving to uker etter aborten, fikk beskjed om at vi kunne det dersom blødning hadde stoppet. Men tester fortsatt positivt på graviditetstester, så eggløsningstester blir også positive. Sånn jeg forstod det får man ofte mensen igjen 4-6 uker etter aborten, også noen ganger kortere/lengre uten at det er noe galt.og eggløsning kommer jo ca 14 dager før mensen. Hvis g-testen din er negativ vil jeg tro eggløsningstester stemmer!
Trykk svar nederst til høyre, da får jeg varsel når du skriver her inne.Jeg var i uke 12 da de så avvik på UL og fikk morkakeprøve to dager etter, fikk bekreftet trisomi i uke 13, og fikk senabort litt ut i uke 13.. har vært forferdelig lange dager og uker og er det fortsatt, da jeg helst skulle vært gravid i går, eller 4 måneder på vei helst.. Tar graviditetstester hver dag nå, var veldig svak i dag, så tok en eggløsningstest også. Hodet er et kaos her også.. Var førstegangsgravid nå, og ble gravid på første forsøket, så har aldri brukt eggløsningstest. Har tatt noen jeg tenkte var kjempe positive pga hcg, men skjønte først nå at strekene må våre like sterke for at det er pos. Tenkte det var som på g-test, at to streker er positiv. Er nå litt usikker på om jeg har hatt eggløsning? Blir ikke klok på dette. Men prøver og prøver tilfelle tror du denne kan være positiv?Vis vedlegget 440267
Det må ha vårt tungt å gå så lenge med usikkerheten.. syntes selv de ukene vi ventet på prøver og svar var helt uutholdelig. Men dere fikk bekreftet trisomi 21 på morkakeprøve da?Trykk svar nederst til høyre, da får jeg varsel når du skriver her inne.
Her kunne de ikke se noen av markørene på ultralyden. Tok først Nipt test der det var høy sannsynlighet for Downs. Vet ikke hvorfor skrift plutselig ble slik... Så da var det for tidlig med fostervannsprøve, så vi tok morkakeprøve med høy sannsynlighet. Pga ikke noe funn på ultralyd fortsatt, da tok vi også en fostervannsprøve som bekreftelse. De på Rikshospitalet var også usikre. Derfor blei aborten tatt såpass sent for vår del.
Den testen begynner å se positiv ut syns jeg. Men jeg å strevde med det der at de skulle være like sterke. Jeg merker selv at jeg har eggløsning pga slim osv.
Trykk svar nederst til høyre, da får jeg varsel når du skriver her inne.
Her kunne de ikke se noen av markørene på ultralyden. Tok først Nipt test der det var høy sannsynlighet for Downs. Vet ikke hvorfor skrift plutselig ble slik... Så da var det for tidlig med fostervannsprøve, så vi tok morkakeprøve med høy sannsynlighet. Pga ikke noe funn på ultralyd fortsatt, da tok vi også en fostervannsprøve som bekreftelse. De på Rikshospitalet var også usikre. Derfor blei aborten tatt såpass sent for vår del.
Den testen begynner å se positiv ut syns jeg. Men jeg å strevde med det der at de skulle være like sterke. Jeg merker selv at jeg har eggløsning pga slim
Ja det blei tre uker ca med venting. Tok Nipt test 2mai. Og svar 7mai. 13mai var vi på Rikshospitalet og tok morkakeprøve, han kikka på ultralyd og kunne ikke se markørene der. Den bekreftet høy sannsynlighet for trisomi 21, men den kan være falsk. Derfor venta vi og tok fostervannsprøve også. Etter anbefaling fra Riksen. Den er den sikreste for å bekrefte det. Morkakeprøve kan inneholde rester fra F eks tvilling som har hatt det og blitt støtt bort.. 27mai fikk vi bekrefta det. Og da hadde vi vært i kontakt med sykehus angående abort. Måtte møte i abort nemd og det var veldig fælt.... Helt forferdelig for min del faktisk...Det må ha vårt tungt å gå så lenge med usikkerheten.. syntes selv de ukene vi ventet på prøver og svar var helt uutholdelig. Men dere fikk bekreftet trisomi 21 på morkakeprøve da?
Jeg fikk ikke NIPT pga alder, men vi var på fosterdiagnostisk ultralyd i uke 12 hvor vi først fikk beskjed om at det var en jente og alt så fint ut. Så måtte jeg hoppe litt rundt for å få hun til å bevege seg mer, de så da nakkefold på 4,7 mm. Fikk senere høre at de og så ødemer over thorax og abdomen. Men hun kunne fortsatt være helt frisk mtp min alder også. Men morkakeprøve et par dager etter diagnostiserte trisomi. Håper jeg får tilbud om nipt offentlig neste gang pga historikk..
Ja jeg blir veldig forvirret av disse testene. Hvert fall mtp jeg vet de KAN være positive etter abort pga hcg også.. men graviditetstesten i dag var veldig lys og denne eggløsningstesten er fra i går og den jeg tok i dag var tydelig lysere på den ene streken. Og den eggløsningstester jeg tok fredag var også lysere på ene streken. Så virker sommer var en topp i går. Ikke vet jeg. Herregud blir gal. Aldri merket noe på kroppen ift eggløsning dessverre.. Hvor lang tid tok det for deg å få negativ graviditetstest? Min var sånn her i dagVis vedlegget 440270
For en grusom ventetid Vi fikk bare beskjed om at det var trisomi 21, har i ettertid lurt mye på om de kan ha tatt feil.. men de ga meg ingen grunn til å tro det var noen mulighet for at hun kunne være frisk. Men de så jo avvikene på UL også..Jeg fikk også beskjed om at jeg måtte møte i abortnemd, men hadde lest meg frem til at det var frivillig, så spurte om jeg kunne få slippe. Klarte ikke sitte gjennom én samtale på sykehuset eller si noenting uten å gråte, så ville ikke være med på noen flere samtaler enn strengt tatt nødvendig. Håper aldri du må gjennom det igjen, men om det skulle skje så kan du si nei til nemd. Stod i brevet mitt at jeg skulle teste etter 6 uker? Trodde kanskje det var fordi jeg var såpass langt, men du var jo lengre enn meg? Uansett har jeg ikke klart å vente og tester jo allerede. Er tre uker først på fredag..Ja det blei tre uker ca med venting. Tok Nipt test 2mai. Og svar 7mai. 13mai var vi på Rikshospitalet og tok morkakeprøve, han kikka på ultralyd og kunne ikke se markørene der. Den bekreftet høy sannsynlighet for trisomi 21, men den kan være falsk. Derfor venta vi og tok fostervannsprøve også. Etter anbefaling fra Riksen. Den er den sikreste for å bekrefte det. Morkakeprøve kan inneholde rester fra F eks tvilling som har hatt det og blitt støtt bort.. 27mai fikk vi bekrefta det. Og da hadde vi vært i kontakt med sykehus angående abort. Måtte møte i abort nemd og det var veldig fælt.... Helt forferdelig for min del faktisk...
Jeg testa ikke før det var gått en drøy mnd, som det sto i brevet mitt. Og den var negativ.