Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ok så si jeg skal i 9dg , da trenger jeg kun 2pk med menopur?Er vel fem doser ja[emoji848] Engangssprøyter følger med i hver pakke. Ganske mange.
Og da tenker jeg penger til å hente ut, ikke ekstra menopur liggende, for dét er bare tullballVel, du er ikke garantert at de ikke skrur opp dosen eller hvor lenge du skal gå på den, regne det du tror du minst trenger, også husker du å ha litt ekstra i bakhånd.

Joda det er jeg klar overVel, du er ikke garantert at de ikke skrur opp dosen eller hvor lenge du skal gå på den, regne det du tror du minst trenger, også husker du å ha litt ekstra i bakhånd.
Joda det er jeg klar over![]()
Derfor jeg sier eller mener ca 9 dg
Men om det er 5 doser i en pk menopur
Altså... si jeg skal gå 9 dager på sprøyter , da trenger jeg feks bare 2 pk med menopur på en dose på 75
Dette er dosene jeg har fått no som de gjør klar til resept til meg, på de andre forsøkene har de ikke skrudd opp dosene.. men man vet jo sef aldri![]()
Og denne runden skal jeg gå på spray, og 225 bemfola + 75 menopur
Ja sykehus apotek har alltid inneTipper du vil få et skjema fra St.Olavs hvor det står hvor mye du skal hente ut før kontrollen! Og dersom du skal ta kontrollen i Trondheim så er det bare å gå på sykehusapoteket på St.Olavs å hente mer dersom de øker dosen! De har alltid alt inne[emoji5]
Ja jeg får se hva som står i planene minIkke hent ut to pakker med en gang, plutselig blir det endring i planene underveis. Dessuten får man kjøpt single doser hvis du bare mangler for et par dager, det gjorde jeg sist. Visse apotek deler opp pakkene. Mange hundre kroner spart![]()
Kommer og i 75 og 150.. skal selv gå på 75Menopur finnes i både 600 og 1200 så greit å regne på hva som blir rimeligst ut i fra hvor mye du skal ha før første kontroll. Det er litt rimeligere å kjøpe en 1200 enn 2 600.
Kommer og i 75 og 150.. skal selv gå på 75
SkjønnerKommer i 600 og 1200 hvor du kan trekke opp dosen også, slik jeg ble forklart det. Så f.eks. 600 gir 8 doser av 75.(Jeg skal ta 187,5 og skal kjøpe to stk av den på 1200 for å ta ut riktig doser selv.)
Skjønner
Men det vet de vell på apoteket?
Er bare litt forvirre og siden det er sånn jeg må blande selv
Men ser og på den 75, så er det 5 doser i en pakke...
Sorry.Jeg få se hva som står i planen så er jeg 100% sikkerJeg tenkte mer på pris. Må du ikke blande de selv de små pakkene og? Det står "pulver og væske til injeksjonsvæske" på alle pakningsstørrelser i Felleskatalogen.
Om du f.eks. skal ha 9 doser, og apoteket er villig til å dele opp å selge enkeltdoser (som nevnt over her) så lønner det seg å kjøpe én pakke 600 og så én enkeltdose. Da får du 9 × 75 for 2090 kr istedenfor 2336 kr for enkeltdoser.
Men så kom jeg på nå at du vel får tilbake alle pengene uansett, så de småpengene du kan spare her spiller jo ingen rolle.Sorry.
Kommer og i 75 og 150.. skal selv gå på 75
Følger med pakkenOg må man kjøpe sprøytene og sprøyte spisser uten om ? Eller følger dette med i pakken?
Prøver bare finne ut litt hvor mye vi skal ut med nemmelig![]()
dere som har gått på menopur.
På felles katalogen står det at det er 5 sett for ca 1300kr (den på 75)
Hva menes med 5 sett??
Altså 5 doser??