Menopur

Fru M

Betatt av forumet
Har ett spm ang menopur. Feks hvis en skal ha 600iu menopur, står det at et sett.koster 3600. Er det kun til en dag ? Hvordan virker det ??

Den holder til flere dager avhengig av dose du skal taDet ligger instruksjons video ute på nettet.

Vil anbefale å se på felleskatalogen og søke opp videoer slik som prøverpåen skriver..
Den til 3600 er 1200iu såvidt jeg kan se på felleskatalogen-appen på tlf min...

Det er forskjellig størrelse på pakningen. Tror det er 75, 150, 600 og 1200 IU. Jo høyere dose du skal ha, desto dyrere blir behandlingen. Jeg, for eksempel, tar maksdose som er på 450 IU per dag, og da holder en pakke 1200 IU til under tre dager. Første dagen blander jeg medisinen og så trekker jeg opp 450 og setter det i to dager. Tredje dagen må jeg blande en ny, og tar da resten av den første blandingen sammen med litt av den nye. Det er litt styrete - og så er det veldig dyrt når man bruker høy dose. Jeg ender opp med medisinutgifter til rundt 20 000 på ett forsøk.

Her har fått utskrevet menopir 1200 IE og da skulle jeg sette 225 IE om dagen, forsøket før det fikk jeg utskrevet 600 IE og da skulle jeg sette 150 om dagen. De sprøytene man får med gjør det idiotsikkert, selv om man må trekke opp selv :)

Det er forskjellig størrelse på pakningen. Tror det er 75, 150, 600 og 1200 IU. Jo høyere dose du skal ha, desto dyrere blir behandlingen. Jeg, for eksempel, tar maksdose som er på 450 IU per dag, og da holder en pakke 1200 IU til under tre dager. Første dagen blander jeg medisinen og så trekker jeg opp 450 og setter det i to dager. Tredje dagen må jeg blande en ny, og tar da resten av den første blandingen sammen med litt av den nye. Det er litt styrete - og så er det veldig dyrt når man bruker høy dose. Jeg ender opp med medisinutgifter til rundt 20 000 på ett forsøk.
Ååå skjønner. Ser jeg har fått resept på 600 og 1200. Men vet ikke dosen jeg skal ha enda. Takk for nyttig svar, ble litt klokere nå.:)

Off, ja dette blir dyrt:( sist forsøk havnet også på litt under 20 000 :(

Back
Topp