Menneskebitt?

Lillefrue

Elsker forumet
Jeg vet det er farlig og vi skal ta med minsten til legen fordi han har blitt bitt i dag i bhg, ett bitt som tydeligvis har gått gjennom. Fordi han har åpent sår. (Lite men likevel)

Er det greit å vente til i morgen med lege?

Bhg sa ingenting til oss, og det er en sak for seg selv. Jeg er virkelig forbanna for han sa han hadde sagt fra til voksne, og han sa at han ikke var den eneste idag.
Fortvilet, forbannet, aner egentlig ikke. Bare kjenner det koker litt her. :(

Han har vel kanskje en fungerende stivkrampevaksine fra før, men jeg ville ringt legevakten og spurt.
Jeg ble bitt for noen år siden og fikk da sprøyte med en gang. Men da husket jeg heller ikke når jeg hadde tatt stivkrampesprøyte sist.

Ville nok tatt det opp med bhg og. Spesielt siden han sier han har sagt fra til de voksne, så burde du jo absolutt fått beskjed.

Har han fulgt vaksinasjonsprogrammet så har han fått stivkrampesprøyte. Da følger du bare med på om det blir betent eller ikke.

Vi har fulgt alt vi skal :) men vil uansett ta en prat med legen. Da får vi følge med på det og så vil jeg ringe fastlegen vår i morgen uansett. Føles tryggest:) men siden vi har fulgt alt så velger jeg å følge med frem til i morgen og heller ringe fastlege.

Skal ta en prat med bhg i morgen. Syns det er dårlig at jeg ikke har fått vite noe da jeg henta han :)

Vi får stadighjem gutten vår med bitemerker, men ingen som sier noe i bhg.

Vi har fulgt alt vi skal :) men vil uansett ta en prat med legen. Da får vi følge med på det og så vil jeg ringe fastlegen vår i morgen uansett. Føles tryggest:) men siden vi har fulgt alt så velger jeg å følge med frem til i morgen og heller ringe fastlege.

Skal ta en prat med bhg i morgen. Syns det er dårlig at jeg ikke har fått vite noe da jeg henta han :)

Utdrag:
"Han anbefaler foreldre å avvente utviklingen. Dersom det ikke er tegn til infeksjon i huden etter et døgn, har det gått bra. Dersom huden er rød og hoven kan det ha blitt en infeksjon, og da bør man oppsøke lege. Stort sett kan man vente til fastlegen har åpent, dagen etter. Fastlegen bør vurdere om det er nødendig med antibiotikabehandling."

http://www.familieverden.no/Helse/Sikkerhet-og-forstehjelp/Menneskebitt-er-farligst/

Om det ikke er rødt og hovent etter et døgn er det nok gått helt fint:)

Utdrag:
"Han anbefaler foreldre å avvente utviklingen. Dersom det ikke er tegn til infeksjon i huden etter et døgn, har det gått bra. Dersom huden er rød og hoven kan det ha blitt en infeksjon, og da bør man oppsøke lege. Stort sett kan man vente til fastlegen har åpent, dagen etter. Fastlegen bør vurdere om det er nødendig med antibiotikabehandling."

http://www.familieverden.no/Helse/Sikkerhet-og-forstehjelp/Menneskebitt-er-farligst/

Om det ikke er rødt og hovent etter et døgn er det nok gått helt fint:)

Okei, tusen takk:)

Vi får stadighjem gutten vår med bitemerker, men ingen som sier noe i bhg.

Det er allikevel ikke riktig.
Da noen biter hull i huden på han så skal de si fra. Så skal prate med dem i morgen, jeg godtar det ikke hvert fall. De pleier si fra om alt annet.

0654d75549e835f9d5fdeaf87c0f3f87

Slik ser det ut nå. Noen meninger?? Syns det ser mer rødt ut nå, men det kan jo være normalt rødt. Så hva syns dere?

Slik ser det ut nå. Noen meninger?? Syns det ser mer rødt ut nå, men det kan jo være normalt rødt. Så hva syns dere?

Et sår vil naturlig nok forandre seg etterhvert som det gror. Fint at du tar bilde for da er det lettere å sammenligne med i morgen :)
Foreløpig synes jeg ikke det ser betent ut.

Et sår vil naturlig nok forandre seg etterhvert som det gror. Fint at du tar bilde for da er det lettere å sammenligne med i morgen :)
Foreløpig synes jeg ikke det ser betent ut.

Ja derfor la jeg ut bilde, syns det er vanskelig å vurdere alene:) takk igjen. Skal se på det før jeg legger meg og igjen i morgen tidlig :)

Takk dere :)
Han har blitt bitt før, men aldri så han har fått slik sår, da syns jeg det er greit å høre med andre som har litt mer peiling :)

Vi dro rett på legevakta da vår gutt ble bitt av en annen i bhg. Det var på nesa og overleppa og så skikkelig ille ut. på legevakta sjekka dem at ikke tenner var ødelagt og at leppa var hel. Så skulle vi bare følge med sårene og smøte med sårsalve ved behov.

Back
Topp