Menneskebitt

MalinDalin

Forumet er livet
Er menneskebitt farlig? Nadde AKA Pitbullterje beit meg i går og det gikk hull. Er dette noe man trenger en stivkrampe sprøyte for??

haha pitbullterje..  :P
jeg vet ikke hva som er rett og riktig.. men selv hadde jeg ikke hengt meg opp i det .. :P

men det er helt sikkert noen her inne som hadde hatt sikkerhetsniva 100 på et menneskebitt.

sønnen min beit meg så det gikk hull for 2 år siden, da blei jeg veldig nummen på såret og hele armen "visnet" da måtte jag til legevakten og ta spøryte, men fikk beskjed at da hadde den trolig godt ut og at hvis man kjente sånne ting skulle man ta en for sikkerhet, men en stivkrampe varer i 10 år

Sikkerhetsnivå 100, eller ei. Jeg hadde tatt kontakt med legen og fått en stivkrampesprøyte hvis det er lenge siden sist du tok det.

Stivkrampa mi har gått ut, men når jeg ringte legen sa han at tetanius ikke smitter gjennom menneskebitt. Problemet mitt er jo bare det at jeg ikke stoler så masse på legene her nede da.....

Visstnok er menneskebitt værre enn dyrebitt når det gjelder bakterier eller noe sånt. Så om man ikke har stivkrampesprøyte fra før skal man ta det. Den varer jo noen år. Så lenge det går hull. Det har jeg lært. Også bør det renses bra.

Back
Topp