Menn som slår

Det begynner som regel med det første slaget, mannen sier han angrer og kvinnen tilgir og blir. Og da er det som oftes gjort.
Har en mann slått 1gang, har han gått over ei grense, og når han først har krysset den grensen 1gang er det lettere for at det skjer igjen. Så nei, er ikke forskjell på 1gang eller flere..de fleste saker der mannen mishandler damen, startet nettopp med det..det ene slaget, den ene gangen...

Helt enig! Ett slag er mer enn nok.
Å forsøke å rasjonalisere det bort er første skritt på veien mot et mishandlingshelvete.
Man gå etter det første slaget.

Dere glemmer et viktig aspekt i denne saken: Hva med de kvinnene som faktisk VIL flytte, men som blir holdt fanget av psykopater i eget hjem?

Nå har jeg ikke vært sammen med en som slår, men en som mishandlet meg psykisk. Og grunnen til at jeg kom meg vekk fra han var fordi han ble sammen med en annen jente.
Jeg var helt blindet fordi han trykte meg så langt ned og ødelagte selvtilliten min helt. Fikk meg til å tro at ingen andre ville ha meg.
Så er nok lettere sagt enn gjort.
Og nå 4 1/2 år senere er jeg fremdeles singel og grunnen er nok fordi jeg er livredd for å treffe en sånn mann igjen og ikke komme meg vekk!

Jeg har null toleranse for vold, all type vold, ikke et lite smekk en gang hadde jeg godtatt!!

Dette gjelder for hele familien! Klart småen har hatt perioder der han har slått, men han har jo ikke hatt så lett for å kommunisere som oss voksen heller.

Altså.... en av de melingene jeg hørte så og si daglig siste året før jeg faktsk kom meg unna var:

"Du er så jævlig.... at det hadde vært verdt det å sitte inne i 21år for å drepe deg".... når noe slikt kommer oppå alt annet.... blir man faktisk redd for sitt eget liv. Man VET hvor dårlig sikkerhet er i Norge.. og hvor mange som faktisk blir drept av xene sine her i landet. Tør man da dra? Og dette var bare en liten filleting oppi alt sammen jeg gikk gjennom.

Og de som aldri har vært i et forhold med en kvinnemishandler vet faktisk ingenting [:)]

Det er så mange variabler som spiller inn her at å sette en fasit på de kvinnene som blir utsatt for noe slikt aldri ville latt seg gjøre!!!! Mange er redd, noen har mistet selvtilliten, noen har gitt opp og noen prøver å redde mannen!!! Detter er bare noen av tusen forskjellige variabler som spiller inn.... kan ikke ta alle over en kam!!! Kan vedde mye penger på at dere jenter aldri kunne plukket ut mange av de jentene som har vært i slike forhold!![;)] 

Back
Topp