Menn som slår

Johanne Depp

Forelsket i forumet
Hva tenker dere om menn som slår dama si?

Jeg har aldri skjønt meg på jenter som forblir hos mannen hvis han slår. Og alltid sagt til meg selv at jeg skal aldri bli hos en mann hvis han har slått meg.

Men revurdert det litt nå....
mener det er forskjell på om man har blitt slått en gang (og han angrer) og man blir slått/utsatt for vold flere ganger.

Hva tenker dere damer?

Digger nicket ditt,haha =)=)

Men jo,menn som slår er ikkenoe for meg..
Nei takk..
Men jeg dømmer ikke de som er i sånne forhold,det er jævla vanskelig å komme seg vekk fra noe sånt om han har jerntak på denne dama..
Hun trenger hjelp til å komme seg ut,sånn er det med flesteparten vertfall..
Syns synd på damer som er i et sånt forhold..[:(][:(]
Menn som slår en gang eller flere ganger,samme faen...totalt uakseptabelt..
Dessuten,har han slått engang slår han (nesten)garantert igjen..

Har ikke vært i den situasjonen heldigvis men jeg tror det er lettere sagt enn gjort å gå i fra en som misshandler[;)] Jeg tror ikke noen slår bare en gang jeg da[&:]

menn som slår en gang, slår igjen.
de som sier noe annet, juger.

ORIGINAL: Tammiss

Jeg tror at de som blir slått, og blir, er såppas underkuet/psykisk nede, at de ikke tørr annet. At mannen har makt over dem. Enten det, ellers er de bare dumme.

Skulle likt å se den mannen som turte å slå meg... Hadde gjordt alt jeg kunne for å drepe jævelen!

tror du virkelig det er som er DUMME, siden de ikke tør å gå ifra mannen sin??
er vel heller sånn at dersom de har blitt mishandlet både psykisk å fysisk(som det gjerne er , kombinasjon av dette), er livredde for å gå ifra mannen sin, i frykt for å bli skambanket,og ødelagt fo resten av livet,- eller i verste fall drept.

er veldig lett å si at man hadde reagert sånn å sånn dersom noe sånt skulle skje, men når man er i en sånn jævlig situasjon selv, så er det veldig lett å reagere annerledes, viss du skjønner.
er så mye lettere å blir hos han, prøve å ordne opp i ting, å skjule problemene for omverdenen.
man komemr inn i en vond sirkel, som gjør det jævlig vanskelig å komme ut av.

Jeg har hatt samme oppfattning som deg, hvorfor gidder dem å være sammen med en sånn?
Men etter å ha vært sammen med en som drev med fysisk og psykisk mishandling, har jeg endret syn...

Det var ingenting annet jeg ville mer enn å forlate ham, men det ble vanskeligere enn jeg trodde..
Når du får trusler slengt i trynet hver gang du sier at du ikke klarer dette lengre, da blir det hardt..
Jeg fikk klar beskjed om at han kom til å drepe meg om jeg gikk fra ham, og etterpå kom han til å ta livet av seg selv. Om han ikke gjorde dette skulle han plage meg resten av livet, og plage alle jeg holdt meg med.
Når jeg i tillegg var psyket ned så mye det går, da var jeg redd for at ingen kunne bli glad i meg og at dette var min feil.., for det var jo det han fikk meg til å tro..
Jeg var så utrolig redd for å bli alene, og jeg var sikker på at all dritten han sa om meg var sant..[:(]

Etter å bli kasta og slengt på, slått, sparket, bitt, lugget, kloret, kasta meg naken ut i snøen.., ja you name it.., sa det stopp hos meg og jeg skjønte hvilken situasjon i.. Dette sank for alvor inn den dagen han fortalte meg at om han ble sint nok, så kunne han ha drept mamman sin uten å blunke (mamman var den viktigste i livet hans og den eneste han respekterte).
Det var da jeg virkelig forstod alvoret, og brukte første og beste sjangse på å rømme..
Om ikke jeg hadde gjort det da, tror jeg ikke jeg hadde skrevet dette nå...

Så jeg har nulltoleranse for ETT eneste slag nå.
Men jeg skjønner dem som blir hos mannen, for der kan være mange grunner vi ikke kjenner til---

ORIGINAL: Tammiss

Jeg tror at de som blir slått, og blir, er såppas underkuet/psykisk nede, at de ikke tørr annet. At mannen har makt over dem. Enten det, ellers er de bare dumme.

Skulle likt å se den mannen som turte å slå meg... Hadde gjordt alt jeg kunne for å drepe jævelen!

Dine uttalelser sier jo litt om din uvitenhet!

Søstra mi var sammen med en som slo og terroriserte henne psykisk, og hun hadde
bestandig sagt at en mann som slår er null verdt.. Helt til hun sto der med begge beina
planta i det.
Det tok henne godt over 1 år å gå fra han...

ORIGINAL: Johanne Depp
Jeg har aldri skjønt meg på jenter som forblir hos mannen hvis han slår. Og alltid sagt til meg selv at jeg skal aldri bli hos en mann hvis han har slått meg.

Vell, det er ikke alltid så lett å gå. Noen blir fordi de tror "det er siste gangen, om jeg bare tar meg selv i nakken, blir han snill", andre blir fordi de ikke har noen andre steder å gå (feks lite nettverk, lite venner, ingen familie i nærheten, ser dette spesielt blandt innvandrerkvinner), eller fordi de rett og slett blir truet til å bli. Eller i samme gate som det siste, blir hjernevasket til å tro at det ikke er noen vits å gå.

Jeg skulle heller ALDRI bli hos en mann som slo eller var slem. Guess what, jeg ble i nesten seks år til, etter første gangen...

Enkelte forskere mener jo mange kvinner tiltrekker seg voldelige menn....

ORIGINAL: MammaMia98

Tror det har noe med hva man utstråler. Om man er usikker, og en gang har blitt utnyttet av en voldelig mann, er det lett for at andre menn fanger opp slike signaler.

ORIGINAL: *Meya*

Tror det har noe med hva man utstråler. Om man er usikker, og en gang har blitt utnyttet av en voldelig mann, er det lett for at andre menn fanger opp slike signaler.

Det tror jeg også.

Joda, et engangstilfelle som han angrer på er en ting, men når det er vold som gjentar seg, eventuelt psykisk vold, da er det ingenting man skal finne seg i.

Det er jo ofte sånn at de som mishandler partneren sin er flinke til å manipulere og undertrykke, så den mishandlede tror han angrer, elsker henne og eventuelt vil drepe henne og eventuelle barn om hun forlater.
I tillegg er de nok ofte flinke til å finne seg kjærester som er større sjangse for at de blir værende.

Men for å gjøre det helt klart: Psykisk eller fysisk mishandling er aldri greit, selv om det kommer fra en noen man elsker!

ORIGINAL: Kattekvinnen

Det tror jeg også.

Jeg også.... mange kvinner bytter ofte ut en voldelig ektemann med en ny voldelig ektemann. Andre bytter ut en med alkoholproblemer med en ny en med alkoholproblemer osv... Man ser det gang på gang at slikt skjer.... Noen lærer aldri sier jeg...

mener det er forskjell på om man har blitt slått en gang (og han angrer) og man blir slått/utsatt for vold flere ganger.

Hva tenker dere damer?

Det begynner som regel med det første slaget, mannen sier han angrer og kvinnen tilgir og blir. Og da er det som oftes gjort.
Har en mann slått 1gang, har han gått over ei grense, og når han først har krysset den grensen 1gang er det lettere for at det skjer igjen. Så nei, er ikke forskjell på 1gang eller flere..de fleste saker der mannen mishandler damen, startet nettopp med det..det ene slaget, den ene gangen...

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

ORIGINAL: Kattekvinnen

Det tror jeg også.

Må le litt av dere! [8D] Du kan ikke se på meg at jeg har hatt en voldelig x altså[8D] Signaliserer vel heller det motsatte! Tror mange hadde blitt overrasket hvis jeg hadde lagt ut bilder av meg og den som gjor det her! For vi hadde ikke havnet i den katogorien hvor folk mener sånne "ser ut"[8D]

Vell, du kanskje bør si det også til forskere som mener det samme.

Nå sa jeg aldri at ALLE mishandla kvinner utstråler usikkerhet heller.

Jeg må jo tydeligvis ikke ha gjort det, for jeg fikk en mann som absolutt ikke slår.

Hva tenker dere damer?

Det er der du tar feil, og det er det som får kvinnene til å bli hos menn som slår. At de faller for manipuleringen og lovnadene om at det ikke vil skje igjen.. Du har også all forskning mot deg. En grense er krysset, og en mann som har slått en gang, vil alltid gjøre det igjen. Er det deg det gjelder; anmeld og kom deg til helvete vekk jo før jo heller..

Slår han 1 gang bryter han en tillit som han aldri kan bygge opp igjen..
da har han synket til et punkt, og viser bare at det er sånn han takler en situasjon... Og det skjer igjen så å si hver gang...

han jeg er sammen med vet at rører han meg 1 gang så reiser jeg..
Har vert i forhold der jeg har fått kjennt knyttneven ++ så å si hver dag og det skal jeg fan meg aldri gå igjennom igjen!!!

De mannfolka eller kvinnfolka som slår er noen patetiske, lavmål av noen mennesker, som tror at den eneste måten de kan ha kontroll eller få en person til å bli er med vold og psykisk terror!!!

Det har ingenting med usikkerhet å gjøre om man kan komme til å bli mishandlet eller ikke. Men jeg tror man kan være mer utsatt om man ikke har svært nære venner og familie... men igjen, det er mange av de som blir utsatt for det også. Så det fins ingen fasit. Folk kan normalt aldri gjette seg til hvem som faktisk blir mishandlet i det private.... og jeg tror folk ville blitt overrasket.

Jeg har vært i et voldelig forhold i 4 år.... og det var ikke bare bare å bryte ut av det. Prøvde flere ganger.... Allerede etter bare noen mnd.. men det gikk ikke helt som planlagt. De starter i det små, og tar over sånn sakte men sikkert.. så man nesten ikke får det med seg.

Jeg er selvfølgelig enda sterkere i dag.... og jeg tror jeg lettere ville klart å komme meg ut av noe pr i dag enn for 10år siden når jeg havnet midt oppi slikt. Den personen lot være å være fysisk voldelig i endel år etter meg... men psykisk mishandling har han bedrevet med alle etter meg..... Men for halvannet år siden begynte han igjen å slå.... den dama sloss tilbake og stakk.... Men han slutter søren ikke. Skulle vært lov å hengt opp plakater til advarsel...

Vet du, jeg tror det er ganske lett og sitte sånn og si at hadde jeg vært i et voldelig forhold, så¨hadde jeg flytta på flekken....osv. Hadde aldri funnet meg i det o.l.

Men for de stakkars jentene/damene...så tror jeg ikke det er så enkelt....faktisk! De er redde. Redde for å starte et nytt liv alene, redde for evenutelle trusler (for kan tenke meg at det har haglet med det) og ikke minst de har mistet trua på seg selv....kan tenke meg at en god del får høre hvor hjelpesløse, dumme, uverdige, usle, uelsket de er...og det finnes sikkert mange andre styggord dem har fått høre også....[:@][:@]

Så lett er det ikke, og all ære til dem som faktisk klarer å bryte ut av et slikt forhold.....men de aller fleste trenger hjelp, masse hjelp.....

Back
Topp