Menn som ikke forstår

Fersken88

Fersken88
Februarlykke 2015
Noen andre som har menn som overhode ikke forstår seg på "plagene" under graviditeten? Jeg føler meg liksom så alene når han kommer med små spydige kommentarer og ikke helt tror på meg… han begrunner det med og minner meg på at "det er jo ikke en sykdom".

Venter en liten i februar ❤️

Noen andre som har menn som overhode ikke forstår seg på "plagene" under graviditeten? Jeg føler meg liksom så alene når han kommer med små spydige kommentarer og ikke helt tror på meg… han begrunner det med og minner meg på at "det er jo ikke en sykdom".

Kanskje du kan be han lese litt i den boka du har fått hos jm eller lege? Hvis du har fått den enda.. Står litt i til mannen delen om hvordan vi har det og hva han må passe på...

Heldigvis forstod min mann ganske godt for jeg ble skikkelig dårlig. Men får også noen spydigheter eller lite forståelse, men det er mest fordi han blir megasliten av å måtte ta det meste av jobben med huset og ungene for tiden. Så da teller det nesten sånn at vi blir omtrent like hormonelle og irritable. :) Men så sier vi unnskyld og ordner opp igjen hver kveld.

Hvis du ikke har vært på første kontroll enda ville jeg tatt han med. Så kan jo du snakke litt om dine symptomer. Spes. hvis du går til ei god jordmor kan hun komme med mye lurt som kanskje får han på andre tanker.

Min er og sånn. Han sier han forstår men innimellom klager han. Spesielt om jeg ner om hjelp. Han hjelper ikke til noe særlig mer enn før heller. Vi har jo vært gjennom dette før så han burde være bedre men men.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Min er og sånn. Han sier han forstår men innimellom klager han. Spesielt om jeg ner om hjelp. Han hjelper ikke til noe særlig mer enn før heller. Vi har jo vært gjennom dette før så han burde være bedre men men.

Godt jeg ikke er alene :)

Kanskje du kan be han lese litt i den boka du har fått hos jm eller lege? Hvis du har fått den enda.. Står litt i til mannen delen om hvordan vi har det og hva han må passe på...

Heldigvis forstod min mann ganske godt for jeg ble skikkelig dårlig. Men får også noen spydigheter eller lite forståelse, men det er mest fordi han blir megasliten av å måtte ta det meste av jobben med huset og ungene for tiden. Så da teller det nesten sånn at vi blir omtrent like hormonelle og irritable. :) Men så sier vi unnskyld og ordner opp igjen hver kveld.

Hvis du ikke har vært på første kontroll enda ville jeg tatt han med. Så kan jo du snakke litt om dine symptomer. Spes. hvis du går til ei god jordmor kan hun komme med mye lurt som kanskje får han på andre tanker.
Har ikke vært på noe kontroll enda, men gjett om han skal bli med! ;)

Hvis din mann er som min, nytter det ikke å be han lese. De vil ikke forstå.

Mannen min forstår hormonelle utbrudd, men synes jeg overdriver når det gjelder kjøkkenhygieniske ting. Så jeg blir litt mobba for at jeg skreller sjampignonen feks, men men :)

Har vurdert å lage denne tråden selv! Veldig frustrerende. Han sier han forstår, men viser meg ikke at han forstår det. Jeg har bedt han Google for å forstå meg bedre, men tror ikke han har gjort det :/ blir litt frustrert noen ganger...

Å det verste av alt egentlig er at han blir utrolig sur tilbake når jeg har disse ner og oppturene. Han sier faktisk at jeg må ta hensyn til han, fordi han blir lei seg… (!!!!!!!!). Han forstår ingenting føler jeg;-/

Uff så dumt at dere har det sånn :( jeg har en fantastisk en som forstår at det er oppturer og nedturer og at jeg er dårlig, han hjelper med å holde huset i orden, tar over mat laging når jeg blir dårlig av lukta, hjelper meg med ungene mine, og han klager ikke. Han skryter over hvor flink jeg er som gjør en så god "jobb" for oss. Han har en veldig god innstilling! Alle skulle vært sånn, har opplevd motsatt tidligere så vet hvordan det er også.

Sent from my iPhone using BV Forum

Føler mannen min har hatt god forståelse for det meste. Men ba han laste ned Babyverden-appen på mobilen. Der står det jo om vanlige plager/symptomer man får! Og om hvordan babyen utvikler seg og tips/informasjon til mor og far. Synes appen har vært helt fantastisk under svangerskapet. Blir som en liten kalender hver morgen for å se hvordan babyen utvikler seg. Føler det er veldig viktig med forståelse under graviditeten. Etterhvert fyker hormonene:p
Lykke til! Sniker fra september;)

Så godt det er å høre at det er flere enn bare meg! Her er det klaging hver dag på at jeg ikke gjør nok. Jeg er så sliten at jeg orker faktisk ikke, føler jeg går med en evig varende fyllasyke. Og da blir det klaging på at jeg ikke har tatt kjøkkenet, at jeg ikke har støvsugd osv. Er til å bli gal av!

Fyllesyke, ja! Akkurat slik det føles! Og vi har ferie nå, han vil at vi skal farte rundt og få med oss alt overalt. Vanligvis er jeg helt med på det, elsker at det skjer ting. Men nå er det lissom litt annerledes... Og i og med at du ikke kan se det på meg at jeg er dårlig/sliten/kvalm, trur jeg det er vanskelig for han å forstå. Hadde vært annerledes om jeg faktisk kastet opp og han så det, eller at man fikk et stort sår som så vondt ut eller no :p haha..

Uff... dumt med men som ikke forstår. Men de blir nødt til å venne seg til ny situasjon, det blir mange dager på sofaen på oss gravide! Min forstår, og klager ikke, men det hjelper lite når han kommer fra jobb kl 9 om kvelden.....

Har vært borti det der tidligere så skjønner hva du mener! Heldigvis går jo gravidplagene over etterhvert og da blir ting bedre!
Min er veldig omtenksom/forståelsesfull nå, nesten litt for mye synes jeg. ;-) vi pusser opp kjøkkenet og jeg får stadig instrukser om å slappe av mer! Passer meg ypperlig så sliten som jeg er om dagen...

Sent from my LG-D802 using BV Forum mobile app

Jeg hører ofte den kommentaren her. Har ikke du alltid vondt der da. vis jeg sier jeg har vondt i magen,hue er kvalm og lignene. ble veldig overasket da han faktisk satt 3 timer uten for legevakta å venta på meg forje dagen. og ble med på sykehuset dagen derpå og legen dagen derpå igjen. utrolig..haha..

Back
Topp