Meninger om dette "bilsetet"?

MÅ HA DET!!
Hadde vært perfekt til dukken til frøkna for den er da ikke ment brukt på ekte levende barn er den :confused004

Det jeg så her om dagen var verre. Noen som hadde tatt av sportddelen på vogna og spent fast i baksete. Med baby oppi. Hvis det ikke var for at de kjørte avgårde skulle jeg sagt fra.

Stygt å si "de vet ikke bedre" kanskje, men vi hadde faktisk ikke visst bedre her heller om ingen hadde opplyst oss :-)

Satse på at våre seter når dem på et eller annet vis.
Syns ikke det er stygt å si det, sier ofte det selv. Er jo ikke fordi de er dumme men fordi ingen har fortalt dem om kreftene i en kollisjon, og hva som skjer med de i bilen.

Ville investert i noe bedre enn det, kan ikke forstå at det skal funke for barn så små som 0 år? Eller være sikkert

Hvis alternativet er å la barnet sitte uten sele i det hele tatt, som det i veldig mange land er, så er nok dette bedre... Men kanskje mest brukt for å holde barnet på plass, ikke som sikkerhet. Skremmende uansett.

Jeg blir nervøs bare av å se det. Skremmende hvor store forskjeller det er i ulike land:(

Ville investert i noe bedre enn det, kan ikke forstå at det skal funke for barn så små som 0 år? Eller være sikkert
Det ville nok de fleste foreldre, på tvers av landegrenser, om de var opplyst om farene ved kollisjon og hadde midler til å handle noe tryggere.

Hvis alternativet er å la barnet sitte uten sele i det hele tatt, som det i veldig mange land er, så er nok dette bedre... Men kanskje mest brukt for å holde barnet på plass, ikke som sikkerhet. Skremmende uansett.
Tanken er nok at de skal sitte fast bare.

Så takknemlig jeg blir for at vi bor i et land hvor skikkethetsutstyr er opplyst om og tilgjengelig!

Det jeg så her om dagen var verre. Noen som hadde tatt av sportddelen på vogna og spent fast i baksete. Med baby oppi. Hvis det ikke var for at de kjørte avgårde skulle jeg sagt fra.
Gurimallan!!! Er det virkelig mulig?? :o

Back
Topp