Meninger om dette "bilsetet"?

jenta86

Gift med forumet
Virker jo ikke akkurat så sikkert dette setet da,men... fant det ebay. Skulle aldri ha latt mitt barn sittet i det,så står det også at det fra barn mellom 0-6år??!
Hvor og hvem er det som handler slikt til barna sine?

Vedlegg

• 1442868621711.jpg
    1442868621711.jpg
    57,8 KB · Visninger: 195
har.... ikke..... ord.......

:eek::eek::eek::smiley-angry019

Nå er det jo veldig mange land som ikke har på langt nær så gode seter som oss her spesielt i nord og vest-Europa. Og det er kan være alternativet til å ikke bruke noe som helst. Men jeg hadde ALDRI plassert mitt barn i noe sånt. Tviler på at det i hele tatt er godkjent noen steder.

Stygt å si "de vet ikke bedre" kanskje, men vi hadde faktisk ikke visst bedre her heller om ingen hadde opplyst oss :-)

Satse på at våre seter når dem på et eller annet vis.

Stygt å si "de vet ikke bedre" kanskje, men vi hadde faktisk ikke visst bedre her heller om ingen hadde opplyst oss :-)

Satse på at våre seter når dem på et eller annet vis.
Det er sant. Håper nå for guds skyld det gjør det en eller annen gangen,for det der var jo helt utrolig...

Hvis alternativet er ingenting, er dette bedre enn det. Men håper virkelig vår kunnskap om sikring når andre deler av verden også.

Det er sant. Håper nå for guds skyld det gjør det en eller annen gangen,for det der var jo helt utrolig...

Ett av problemene i andre land er at de har ikke råd til å kjøpe stoler som tilsvarer det vi har. I noen land kjører de jo med 2-4 barn på moped uten hjelm, for de har ikke råd til å kjøpe hjelmer.

Kan forstå folk tenker det fungerer dersom de ikke har noe kunnskap om bil og sikring, barnet blir jo festet bedre enn vanlig sele eller ingen seler

Ett av problemene i andre land er at de har ikke råd til å kjøpe stoler som tilsvarer det vi har. I noen land kjører de jo med 2-4 barn på moped uten hjelm, for de har ikke råd til å kjøpe hjelmer.
Jo,jeg har sett diverse når jeg har vært ut å reist...fra 6stk på scooter til barn sittende på taket...

Det er rett og slett tragisk. Og et spedbarn i det setet? Vel, det er jo ikke mulig grunnet mangel på kontroll av nakke. Bedre enn ingenting, muligens, men uff :-/.....

Her er beskrivelsen på setet :

"The portable baby safety seat is treated as the savior of baby’s safety in Europe and a new star among the family of baby car seats. The restricted and reasonable design, it is not only as safe as the traditional baby car seats but also to install, carry and wash easily."

Det er det...men er vell langt i fra lov i Norge i allefall...

Det er nok ikke lov å selge her, men dessverre ingen lov for å være dum eller uvitende å kjøpe slikt på Ebay. Men håper folk her hjemme har mer vett enn som så.
Kjenner jeg lurer litt på om evt hva politi eller Vegvesen hadde sagt om man kom med ett slikt sete.

Det er nok ikke lov å selge her, men dessverre ingen lov for å være dum eller uvitende å kjøpe slikt på Ebay. Men håper folk her hjemme har mer vett enn som så.
Kjenner jeg lurer litt på om evt hva politi eller Vegvesen hadde sagt om man kom med ett slikt sete.
Regner med de hadde fått bakoversveis... håper ingen her hjemme har kjøpt noe slikt.

Back
Topp