Mengde morsmelkerstatning

100ml hver 3 time. Han sover hele natta, men han får ca 6-7 flasker fra morgen til kveld. Han er 3 uker gammel og på fredag hadde han lagt på seg totalt 410 gram fra fødselsvekt.

Oj.. Da får min mye mindre.. Hvilken instrukser har du, og har noen sagt at du skal gi det?:) eg gir for øyeblikket jenten min 90-95 ml, hver 4 time. Hun er 4,5 uker, og veier ca 4,3 kg nå. Går opp snitt 140 gram i uken. Ikke veldig mye, men innenfor normalen.

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Oj.. Da får min mye mindre.. Hvilken instrukser har du, og har noen sagt at du skal gi det?:) eg gir for øyeblikket jenten min 90-95 ml, hver 4 time. Hun er 4,5 uker, og veier ca 4,3 kg nå. Går opp snitt 140 gram i uken. Ikke veldig mye, men innenfor normalen.

I starten så fikk han ettersom han bestemte selv så da var det hver 4-4,5 time, men han la ikke på seg nok så jeg fikk beskjed av helsesøster at han måtte få hver 3 time og da må jeg vekke han siden han sover hele natta nå. Han nekter å spise etter kl 12 på kvelden for da skal han sove, så må vekke han seinest 12 på kvelden og gi flaske. Vi har bare sett ann på hva han er fornøyd med når det gjelder mengden.

her får hun når ikke jeg har nokk melk å pumpe. Lager alltid til 100 men ofte bare 50 går ned.. Forskjellig fra gang til gang.. Hver 2 - 3 time. Har gått opp 1200 g siden fødselen.

Takk jenter! Har nok gitt jenten litt for sjelden.. Hun begynner alltid å mase etter 3 timer.. Men jeg har trodd det var andre ting.. Idag har eg gitt henne mat når hun har begynt å klage, ca etter 3 timer. Og hun er mye mer fornøyd:)

Her får jenta 160-170ml hver 3 time, og hu er 6uker.. gått opp 800g siden fødsel

Fikk ei perfekt prinsesse 11.august 2013 <3
* Sladrer med Tresmåhjerter *

Huff syns det er så sårt å ikke kunne amme.... Så godt at det er flere som gir mme..:/

Huff syns det er så sårt å ikke kunne amme.... Så godt at det er flere som gir mme..:/

Forstår deg godt. Lillegutt har ikke villet ta pupp en eneste gang, ikke en gang rett etter fødsel. Jeg hadde veldig lyst å få til amming denne gang siden det er mitt siste barn, men etter 2 uker med å prøve å legge han til før hvert måltid måtte jeg se slaget tapt. Mini er og blir et flaskebarn :/

Her ville hun ha pupp hele tiden. Men la ikke på seg et gram..
Så vi måtte begynne med erstatning, og litt etter litt ville hun ikke ha pupp lenger.. Blir bare rasende og umulig nå, for maten kommer ikke fort nok, hun er vant til å få melk fra aller første sug.
Men sånn er det.. Er ikke vits at eg skal bli lei meg og stresse av den grunn. Hun er mye mer nøgd nå som hun får nok mat.:)

Back
Topp