Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvor gammel er baby?
På sykehuset måtte jeg pumpe et døgn pga antibiotikakur jeg ikke kunne amme på. Da pumpet jeg ca 100ml på begge bryst hver fjerde time. Senere i ammeperioden har jeg aldri pumpet en "hel pupp", bare etter amming.
Det blir aldri "helt tomt", alltid noen dråper.Han er litt over 3mnd. Han henger jo vanligvis kun på pupp,men måtte pumpe ene puppen i formiddag da det føltes stappafullt ut og han sovBegynte å bli ubehagelig/vondt. Det var da jeg begynte og tenke på om jeg har mye,lite, normalt eller hva....Ble rett over 125ml,og kunne gjerne fått noen dråper til...
Det blir aldri "helt tomt", alltid noen dråper.
Da sønnen min var 3-4mnd drakk han ca 100-150ml i ett måltid. Fikk sjekket det når han ble gitt flaske av pappaen eller mormora. Han drakk antageligvis mer av flaske enn av pupp, siden han ikke trengte å suge så på flaska for å få noe ut. Høres ikke ut som du har lite melk om du har 125ml i en pupp. Babyer trenger jo forskjellig mengde, er du usikker så ta en tur til hs og veie![]()
Slik hadde jeg det også, jeg fullammet, og han la godt på seg, så han fikk jo i seg det han skulle, men jeg klarte aldri å pumpe ut mer enn 30-40 ml.Jeg var en av de som ikke klarte å pumpe!
Prøvde både manuell og elektrisk pumpe, men fikk bare ut en halv flaske etter en hel times pumping. Prøvde å slappe av, sitte godt, se på bilder av datteren min osv, men ble helt utslitt. Måtte som regel 3 runder til for å få et fullt måltid, så jeg fikk ikke så mye MEG- tid under ammeperioden akkuratt! Følte likevel aldri at jeg manglet melk, vesla spiste godt og vokste fint.