mengde mme

BflyW

Elsker forumet
Jeg skjønner bare ingen ting...

På Collett pakka står det (for den alderen Amaya er nå) ad døgnmengde er 600 ml.

I dag har jeg ikke orket å mase med maten hennes, så hun har fått når hun har grått, og hun har stoppet når hun ikke har ville ha mer.
Men hun har spist 900 ml siden midnatt - og enda er det 6 1/2 time igjen til døgnet er over!

Det kan jo ikke være riktig!

Nå har hun ENDELIG SOVNET (ca 15 min siden) etter å ha skreket i 7 timer!

skal ikke komme her og være bedreviter, men det først som slår meg er at hun har mye magesmerter for hun får for mye mat.. mamma som er sykepleier påstår hvertfall at det kan være en grunn..

jeg måtte til med mme fordi jeg ikke hadde nok til han, og det gikk som det gikk. Han fikk for mye ( spydde mye, og vondt i magen) Han skrek mye og jeg ble også sliten av det. Gutten min har et vanvittig sugebehov som jeg misforstod med at han var sulten, derfor har jeg sørget for at han får mat hver tredje time, og smokken i mellomtiden. Etter det fikk han ikke så vondt i magen, og skrikingen opphørte mer eller mindre. minifom vet jeg også fungerer mot luftsmerter, men om det gjør det for deg vet jeg ikke... i følge mamma så kan enkelte reagere på mme fordi det kan være litt sterkt for små babymager, og derfor skal en heller ikke gi mer enn de skal ha.. på sykehuset så sier de at babyen skal ha 10% av kroppsvekten, min baby på 5 kg skal da ha 500 ml totalt i løpet av det døgn....

Håper det ordner seg for dere, for det er ikke noe greit slik det er nå. MASSE LYKKE TIL!!! Klem

ORIGINAL: tippa

skal ikke komme her og være bedreviter, men det først som slår meg er at hun har mye magesmerter for hun får for mye mat.. mamma som er sykepleier påstår hvertfall at det kan være en grunn..

Jeg vet faktisk ikke.

Hun har ikke spist så mye hver dag... hun har flest dager da hun spiser ca det som står på pakken - men magesmertene er like ille alikevel.
Når hun har magesmerter spiser hun MANGE måltider - men hun pleier å spise LITE ved hvert måltid. Det er først i dag at hun har spist MYE selv ved mange måltider.

Det kan kanskje være fordi vi begyndte med babymassasje i går? (Var hos kiropraktor i går, og har fortsatt med massasje hjemme). Kanskje dette faktisk stimulerer fordøyelsen (som jo er poenget) og at dette midlertidig har gjordt henne mer sulten???

Jeg prøver alltid med smokk etc om det har gått mindre enn 3 timer, det er først når ingen ting annet virker at hun får mat.
Jeg bommet med den ene flasken og blandet maten for tynn - da spiste hun 150 ml - men hadde fått pulver kun tilsvarende 90 ml.
Kan jeg gi henne noen flasker bare med kokt og avkjølt vann innimellom, i stede for mat? Bare når hun maser hele tiden altså! Kanskje hun rett og slett er tørst?
(Begynner å lure på diabetes insipidus her jeg - har en gudsønn med det, og det er at hjernen hans ikke sier i fra at han er hydrert, sånn at hjernen sender konstante signaler om at han er tørst. (han får medisiner nå, så da er det bra). Han kunne glatt drikke 4 liter vann når han var 2 år gammel... MEN jeg TROR han var værre enn Amaya. Han gav seg aldri å spørre etter mat/flaske - Amaya sover jo innimellom)

MEN - i morgen triller jeg innom helsestasjonen - det må vel være noen der som kan gi meg tips?

Er det ikke sånn at med spedbarn, så kan du egentlig ikke gi de for mye (annet enn at de kan få vondt i magen etc) fordi overskuddet kommer ut som avføring?

Hun har faktisk ikke hatt avføring i det hele tatt i dag!!! Hun pleier å ha i alle fall 2 skikkelige møkkableier pr dag... men i dag... Mange skikkelig tunge tissebleier, men ikke noe bæsj.

Puuuh...stakkars lita og stakkars deg.. jeg blir fortvila når Sofie gråter kraftig og heftig i 20 minutter,men skjønner jo at jeg ikke har mye jeg skulle sagt...*skamfull*

Hun skriker ikke sammenhengende i 7 timer da....
Det varierer litt hva hun skriker for. Når det er magesmerter skriker hun når hun krøker seg sammen, men roer seg litt når hun ligger i mage leie mot varm kropp. Dvs at jeg må sitte meg henne hele tiden - da kan hun 'halvsove' og bare skrike litt (30 sec - 3 min) ved hvert tak (som kan variere fra få minutters mellomrom til 15 min mellomrom). (noen ganger er hun ikke til å stagge - og om jeg ikke tar henne opp gråter hun seg helt fordervet....)

Men så får hun gråtetokter der hun ikke krøker seg sammen og viser magesmerter. Disse gråtetoktene gir seg ikke samme hva jeg gjør, og de kan vare leeenge... godt over halvtimen. Det er disse som ender med at jeg gir henne flaske, for det er det eneste jeg har klart å tyde at de betyr.

Men uansett - om jeg legger henne fra meg i de 7 timene (som det var i dag) så skriker hun. Hun klarer ikke å sove eller ligge alene, og det gjør meg fryktelig sliten!

Når hun har avføring nå er fargen gul-grønn. Ikke mørk i det hele tatt. Men det er vel ingen fare for at hun får for lite!
Hm... vil jo ikke at det skal gå utover nyrene!

huff skal ikke være lett å vite hva som er rett å gjøre[8|] Og jeg er heldigvis prisgitt en liten gutt som er veldig snill stort sett, så hva du går gjennom BflyW og andre unner jeg ikke. Forhåpentligvis er det bare en periode. Får trøste seg med det. Ha en fin dag[:)] og så krysser jeg fingrene for at det blir litt etterlengtet søvn på de trengende.. Smil

Jeg prøver tipset ditt i dag Tippa.

Hun Spiste veldig fint i natt [:D] Kun 2 måltider - og da bare 60 og 90 ml. I mellomtiden hadde hun et par oppvåkninger hvor det for meg så ut som om hun var sulten. Men jeg avventet - og den store skrikingen kom ikke - hun bare sovnet igjen, så det var nok bare noen knip.

Selvom hun bare hadde spist 60 og 90 ml, så sov hun faktisk 6 timer etter siste (med da et par knip i mellom).

Når hun da våknet spiste hun 125 ml. Hun begyndte umiddelbart å sutre, men etter litt kos har det gått bra. Det var ikke mer enn 10 min kos til som skulle til før hun roet seg, og da var det plutselig helt greit å ligge på babygymen alene!
Og gjett hva: Ingen mageknip!

Jeg regner ikke seieren som vunnet enda - men det ser jo ut som om det kan være noe... nå er det bare å se om det er en tilfeldighet eller om vi klarer å holde dette!

Back
Topp