Mengde fast føde

Newbee

Gift med forumet
Junibarna 2015
Mailykke 2018
Lille på åtte mnd har plutselig fått opp apetitten, og det noe voldsomt. Gått fra å spise kun små mengder fast føde, til å spise opp nesten alt vi byr henne.
Gjennomsnittlig dag:
Frokost: 1 skive brød (hjemmelagd grovbrød, så veldig mettende)
Lunsj: Holle speltgrøt lagd på 90 ml mme + sviskemos
Middag: Mos av 1/2 potet, 1/2 gulrot og en bukett blomkål
Kvelds: 1 skive brød
Litt fruktmos iblandet medisin morgen og kveld.
I tillegg ammer hun fortsatt 7-8 ganger i døgnet (3-4 av dem på natta)

Fatter ikke at alt det der får plass i den lille kroppen...Hun er særs aktiv om dagen, krabber rundt og reiser seg opp overalt, så er klart hun trenger mye energi. Men kan det bli for mye mat?

Hvor mye spiser deres babyer for tiden?
 
Lille på åtte mnd har plutselig fått opp apetitten, og det noe voldsomt. Gått fra å spise kun små mengder fast føde, til å spise opp nesten alt vi byr henne.
Gjennomsnittlig dag:
Frokost: 1 skive brød (hjemmelagd grovbrød, så veldig mettende)
Lunsj: Holle speltgrøt lagd på 90 ml mme + sviskemos
Middag: Mos av 1/2 potet, 1/2 gulrot og en bukett blomkål
Kvelds: 1 skive brød
Litt fruktmos iblandet medisin morgen og kveld.
I tillegg ammer hun fortsatt 7-8 ganger i døgnet (3-4 av dem på natta)

Fatter ikke at alt det der får plass i den lille kroppen...Hun er særs aktiv om dagen, krabber rundt og reiser seg opp overalt, så er klart hun trenger mye energi. Men kan det bli for mye mat?

Hvor mye spiser deres babyer for tiden?
God apetitt ja!
Her er det bare flaske om dagen.. han stenger luka for ALT som kommer på ei skje..
Men tror det er pga. tennene.

Men han har ikke vist noe interesse for annet enn grøt og fruktmos/sviskemos ennå.
 
Nei, jeg tror ikke på at det kan bli for mye mat. Jeg tror de styrer det fint selv. Og de har bare godt av litt ekstra kg å ta av hvis de blir syke :)

Hilsen ei som ikke stopper matingen før mini slutter å gape ;)
 
Nei, jeg tror ikke på at det kan bli for mye mat. Jeg tror de styrer det fint selv. Og de har bare godt av litt ekstra kg å ta av hvis de blir syke :)

Hilsen ei som ikke stopper matingen før mini slutter å gape ;)
Ja, jeg er egentlig letta over at hun spiser så masse. Slet en stund med dårlig vektoppgang, og lite apetitt pga allergiene hennes. Men ble nesten litt for meget av det gode dette :p En skive til frokost kl åtte i dag, en prosjon grøt kl elleve, og da hun våknet fra dupp kl ett, så var hun så sulten at hun krøp etter meg og gråt mens jeg forsøkte finne noe hun kunne spise. Da gikk det ned en smoothiepose pluss en halv skive. Hun våknet en time tidligere enn vanlig, så jeg hadde ikke fått laget middagen ferdig. Og hun ammer før hver dupp, og ofte etter mat.

Men som du sier, de styrer nok fint selv :) Hun er flink til å koste bort hånda mi når hun ikke vil ha mer mat.
 
God apetitt ja!
Her er det bare flaske om dagen.. han stenger luka for ALT som kommer på ei skje..
Men tror det er pga. tennene.

Men han har ikke vist noe interesse for annet enn grøt og fruktmos/sviskemos ennå.
Får satse på det kommer seg når tennene slutter å plage han :) Forsøkt å la han sitte og styre på med ei skje selv samtidig som du mater han? Var eneste som funket her ei stund. Ga henne en skje og ei skål, og så lekte hun med dem samtidig som jeg matet henne :)
 
Back
Topp