Mener dere det ikke passer seg å..

09barn+spire2014

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Gå ut på fest/selskap/byen når man er gravid? Hvorfor og hvorfor ikke..

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå er jeg gravid på høst/vinteren og har avlyst julebord osv. Når jeg gikk gravid på sommeren sist var jeg litt mere ute, da skjer det mere og man kan rett og slett ikke sitte inne.

Har vært på etpar fester for å ikke røpe meg foreløbig, og blir jeg invitert noen plass reiser jeg nok innom en liten tur. Det er viktig å ikke glemme at man lever, og fortsette å pleie venners behov selv om man er gravid, i en litt mindre grad naturlig nok. Men denne gangen tror jeg nok ikke at jeg tar meg noen turer ut på byen. Trangt og mye knuffing - ikke min greie :-)

Nå er ikke jeg typen til å gå så mye på byen, men jeg ser ikke noe problem med å gå på fest/selskap eller byen forøvrig om du liker det, selv om du er gravid.Jeg var masse på fest/selskap da jeg gikk gravid sist.Så lenge man lytter til kroppens signaler og går når man ikke orker mer, så ser jeg ikke noe problem

jeg har aldri vært typen til å gå på byen. da har jeg vært småbarns mamma siden 2008.
Men hvis jeg blir invitert med ut på byen å jeg har ork. så kan det godt være at jeg blir med ut på byen. men jeg liker ikke å dra ut på byen. synes det er så mye teite folk. hah. å jeg blir så lett provosert... så jeg sitter gledelig hjemme med scrabble å julebrus å god mat enn å dra ut på byen å kjenne fæl mannelukt å spy å alkohol å røyk... *sensitiv nese*

Jeg skal på flere fester framover faktisk. Synes ikke det ikke passer seg, hvorfor skulle det det? Vi er da voksne mennesker? Finnes jo mange som går ut på byen/på fest uten å drikke alkohol.
På en annen side må jeg innrømme at jeg synes det er ganske kjedelig å være på fest edru. Fulle folk er teite. Jeg var nok alltid en av de fulle teite selv før, helt fram til to dager før positiv test faktisk. Har rett og slett oppdaget at jeg må drikke for å ha det gøy på fest. Flaut? ja, litt, men samma det.
Jeg kommer uansett til å være med på alt av julebord framover og heller gå hjem klokka 22-23 når folk begynner å bli litt slitsomme. Null stress. Kommer nok ikke til å gå ut på byen.

Jeg har avlyst julebore pga kvalme og dårlig form - ikke pga graviditeten alene.

..to av julebordene er på ferja, med bølger og fyll :)

Jeg hadde nok dratt ut til venner eller i selskaper, men ikke ut på byen :) Grunnen til det er at jeg hater fulle folk som knuffer, skriker og er frekke.. har jobba i bar da jeg var yngre og grøsser ved tanken :P

Jeg tror det er naturlig for gravide kvinner å skjerme seg litt, det ligger litt i topplokket vårt uten at vi tenker så mye på det :)

Jeg hadde nok dratt dersom jeg ble invitert i selskap eller til venner (og hadde vært i form til det). Men på byen vil jeg ikke :) Har ikke noe med at jeg ikke synes det passer seg å gjøre, men jeg føler bare ikke for det :)

Jeg tenker at det er fint å leve et normalt liv som gravid. Ønsker du å gå på fest, gjør du det! Ville unngått å være passiv røyker, men ellers tenker jeg at det viktigste er at man har det bra underveis :-)

Jeg er invitert på julebord og flere sammenkomster i disse juletider og jeg kommer til å dra. Det frister mest å være hjemme, men jeg syns det er koselig å komme seg ut litt. Og det beste av alt, nå kan jeg jo kjøre:D

Hadde invitasjonen vært nå, som jeg er så dårlig hadde jeg nok takket pent nei, men jeg krysser jo fingrene for at dette gir seg snart!

Gubben min syntes ikke det passer seg, ene og alene fordi jeg er gravid.. Fra F?? Han kunne ikke utdype mer enn att jeg er gravid..

Gubben min syntes ikke det passer seg, ene og alene fordi jeg er gravid.. Fra F?? Han kunne ikke utdype mer enn att jeg er gravid..

Jeg synes det er en litt merkelig holdning, men folk har jo ulike holdninger. Høres ut som livet stopper fordi man er gravid. Det er helt vanlig å leve normalt som gravid. Selvsagt tar man ingen sjanser, men det er ingen sjanse å kose seg på en fest. Uansett, du bestemmer jo over deg selv da. Han bestemmer ikke om du kan gå ut eller ikke...

Du får be han være hjemme og kun spise/drikke det en gravid kan resten av svangerskapet, så kanskje han endrer mening mht fest ;-)

Jeg synes det er en litt merkelig holdning, men folk har jo ulike holdninger. Høres ut som livet stopper fordi man er gravid. Det er helt vanlig å leve normalt som gravid. Selvsagt tar man ingen sjanser, men det er ingen sjanse å kose seg på en fest. Uansett, du bestemmer jo over deg selv da. Han bestemmer ikke om du kan gå ut eller ikke...

Du får be han være hjemme og kun spise/drikke det en gravid kan resten av svangerskapet, så kanskje han endrer mening mht fest ;-)
Ja det er helt banalt.. Aldri hørt noe slikt.. Å ikke ville jeg drukket heller. Så er helt absurd. Men han er ikke ett menneske som liker folkemengder, men det gjør jo jeg. Å regner med å vente en invite til selskap hos min venninde i deEmber. Så vil jo dra. Ja han kan jo prøve leve som en gravid selv..

Jeg skal i flere selskaper, men det er ikke før i slutten av desember. Tenker at det er jo bare å dra hjem tidligere enn hva man vanligvis ville gjort :) Jeg kommer til å dra hjem når resten av festen skal gå ut, eller bare når jeg føler meg sliten.

Hvorfor skulle det ikke passe seg? Gravide kvinner har vel like stor rett til å hygge seg som alle andre. Det er nå det må nytes, for det neste året blir det trolig få muligheter til det, enten du vil eller ikke.
Selv har jeg trukket meg fra julebordet i år pga sykemelding for kvalme/oppkast. Føler det blir feil å møte opp da, selv om formen har bedret seg de siste dagene. Men jeg meldte meg på da jeg var gravid, og det er ikke mange helger siden jeg kom hjem kl tre på natta fra en venninnemiddag der de andre drakk. Jeg er ikke storfan av bylivet som sådan, men liker å gå på puber og tar gjerne en munkholm ute i godt selskap. jeg kommer til å fortsette med dette når anledningen byr seg og formen er fin.

Reiser på byen når eg føler for! Spesielt om de skal dukke opp en god konsert;) Føler ingenting gale med de, og synest mine fulle venninder er morsome;) blir ikkje like seine kvelder som før da, går heim når eg blir sliten:)

Jeg er med på alt :D
Fordi det er morsomt og sosialt og jeg elsker å være med vennene mine på morsomme ting - alkohol eller ikke ;D

Jeg skal på julebord nå i desember, har ikke fortalt de på jobben om svangerskapet enda, men må vel gjøre det før den 13. desember;)

Jeg drar gjerne i bursdager, julebord og hvis jeg blir invitert til en venninne eller noe. Ut på byen drar jeg ikke siden folk ikke akkurat ser seg om før de snubler over deg, så jeg tar ingen sjanser der :) Men det å være på fest og sånt må da være helt greit selv om man er gravid :D

Har allerede vært på årets julebord og det ble faktisk kjempemorsomt, selv i edru tilstand!!! Hadde ikke trodd det skulle bli så kjekt å være den eneste edru, men gikk veldig bra. Fordelen er jo at en kan kjøre hjem når en vill :p

Back
Topp