men...

LeneH

Forelsket i forumet
Samboeren min kunne fortelle meg her om dagen at han ikke viste om han ville være med på fødselen.. Føltes som et slag mitt i fjeset egentlig. Han fortalte at en arbeidskollega av han hadde spurt om han skulle være med på fødselen, for han ville absolutt ikke anbefale det, for det var ikke noe som man hadde trodd, det var MYE verre(!) mener, hvem forteller noe slikt til en som skal bli pappa for første gang[&o] jeg har lest at man ikke skal tvinge mennene om de ikke vil, men jeg hadde vell egentlig forventet og trodd at han ville være med.. så hva kan jeg gjøre nå da? anntar at vi får bare prate sammen om det, kansje han ombestemmer seg når vi har vært på UL på mandag.
Håper ikke dere tenker at jeg egoistisk, er bare det at det ikke er noen andre enn han jeg heller vil ha med meg[:(]

mannen min ville heller ikke være med på fødselen til å begynne med. Men vi var på priv ultralyd når jeg var i uke 13, da var han helt klar på at han SKULLE være med!! Dette ville han absolutt ikke gå glipp av. Så vent å se du [:)] 
Er nok store muligheter for at han ombestemmer seg!

Ti ville hester kunne ikke holdt meg ute av fødestua!!![:D]

(Det hadde bare trengtes 1 vill samboer, men heldigvis vil hun ha meg der) [:D]

Syns det er litt feigt at noen ikke tør å være med, er jo tross alt ikke vi fedre som har det værst akkurat der og da [:)]

kanskje det bare er meg, men hadde min samboer sagt at han ikke ville vær me, så tror jeg rett og slett at jeg hadde blitt ganske lei meg og sint! er det noen jeg vil ha med så er det jo samboeren, er jo tross alt hans unge som også skal komme til verden, og det er liksom ikke han som skal føde denne ungen, og litt støtte kan en jo da få, for å si det sånn så har nok du det verre under fødselen en det han har det med å være med!
(kan hende jeg er egoistisk, men vil jo tro at det er ganske stort for pappaen og være der når barnet hans blir født)
Min samboer skal holde seg med meg og støtte meg og hjelpe så godt han kan, sier han, og har ingen interesse av og kikke mellom beina og se hvordan ting ser ut når en baby er på vei ut! det er det flere som har sagt til han at han ikke bør kikke der nede for det skal vist nok ikke være et vakkert syn, men for all del det er jo smak og behag, noen tåler det mens andre tåler det ikke!

men jeg syns ikke du er egoistisk, syns heller dere skal snakke om det og fortelle hverandre hvorfor dere vil ha den andre der eller hvorfor en ikke vil være der! og ting forandrer seg nok, når han ser babyen inni der og kjenner babyen sparker! og det er jo lenge til babyen kommer så dere har litt tid på dere til å bli enige! [:D]

Tusen takk for alle svar, setter stor pris på det. Spessielt fra Bamis[:)] Koselig at jeg har fått en annen manns synspunkter på det, Så tusen hjertelig Bamsi.
Jeg tror og håper at han finner ut at han vil være med etter vi har vært på UL på mandag.skal til Jordmor i morgen og der vil han gjerne være med, og gleder seg noe enormt til å høre hjertelyden[:)](noe jeg fikk høre sist jeg var hos legen og har prøvd å forklare hvor stort var til han). Han viser masse interesse eller, så jeg håper å tror at han forrandrer mening ang. det med fødselen. Skal sette meg ned på fredag og ha den samtalen med han om fødselen, si hva jeg tenker og føler og han kan fortelle det han tenker og føler. Tenkte jeg skulle høre med jordmor om det var mulig å få en omvisning på klinikken, kanskje få se en fødestue, om det hjelper for han. Joda det er klart at jeg ble utrolig lei meg da han sa det til meg, og det la han nok merke til og(!) Får la han fortelle det han tenker og så får jeg evt.komme med min "hormonutblåsning" [:)]hehe

Back
Topp