Men vi venter...

Asutori

Betatt av forumet
Hva gjør dere for å få tiden til å gå fram til fødsel? Jeg har bakt cookies (har ikke plass i frysen til gjærbakst), leser opp igjen Harry Potter og syr om brudekjolen min til dåpskjole. Nå er dåpskjolen nesten ferdig, så kunne trenge noen tips til aktiviteter

Her går det i å ordne alt til babyen og se på serier på tv:) Men nå mangler bare fødebagen, så blir nok ganske rastløs fremover!

Vasker og stryker babytøy, dekorerer litt på rommet og ligger mye på sofa og ser på tv. Alt jeg vil ikke ha tid til når den lille er med oss endelig :)

Baker :P sover lengre og litt på dagen. Ser på serier. Rydder/vasker. Caféturer og fikser/setter opp tripp trapp stol og vugge (siste rest av utstyr) :)

Her går det i ett! Har planer stort sett hver eneste dag. Middags- eller lunsjbesøk, lange gåturer hver dag, venninnebesøk, spa, husarbeid, baking, pakking av fødebag, siste forberedelser til babyen kommer (re opp seng, vugge, vogn, skru opp tripp trapp-stol, sy babynest), rydding/vasking av kjøkken og boder, vasking og beising av terrasse.... Nok å finne på! ;)

Jeg har lært meg å strikke, og driver med min første babylue. Ellers har jeg laget en haug med middager og fryst ned, vasket vinduer og annen "vårrengjøring", gått litt på kafé med venninner, gått tur når været har vært ok. Vært hos frisøren. Og passer på at alt er på stell hjemme til enhver tid med vask av hus og klær i tilfelle det plutselig skjer noe så er det greit at ting er rent.

Ellers går det i boklesing og serietitting. Og soving på dagen ettersom det ikke alltid funker like bra på natta.

Nok å finne på ;-)

Kjeder vettet av meg :p Orker ikke stå opp før etter noen timer i senga, spiller jo ingen rolle om jeg ligger der eller i sofaen. Føler jeg har runda Netflix og sumo. Nå baker jeg siste runde til barselbesøk, fryseren er stappa etter dette. Så cookies var en god ide å lage opp!

Ellers pusler og rydder jeg rundtomkring, men det meste er gjort ferdig. Bekkenet gir litt begrensninger, men prøver å gå noen turer i løpet av dagen. Istedenfor en lang går jeg i 10-15 minutter i gangen.

Vi har stor fryser. Så langt er den fylt med brød, kanelboller, pizzasnurrer og lapskaus. Nå har det blitt stopp i produksjonen pga sykt barn, men skal lage opp kjøttkaker også tenkte jeg. :)

Ellers blir det endel shopping og kafé, og såklart kjedelige ting som husarbeid og sånt. :p

Her har trappa, stua, gangen og 2 av soverommene fått et malestrøk, sparklet og pusset litt her og der, lagt acryl og malt lister, pusset vinduer og vasket alt av klær, sengetøy etc til babyen. Har igjen noen lister rundt noen dører samt listene i TV-stua! Går ikke akkurat fort og svært begrenset hvor mye jeg orker i slengen! :) Men finner alltid noe å gjøre:p
Har stort sett også en legetime, FAU-møte, yoga, akupunktur, svømming med de andre barna o.l i løpet av dagen - da er det det jeg orker (tar da buss). Ellers lager jeg nå album på Japan Photo fra 2015 og kan begynne å gå bakover. Mangler helt ned til 2012 så tar litt tid;)

Blir en del serietitting og surfing på Instagram. Klargjør det som gjenstår av babyting og smårydding her og der. Litt shopping. Her går ting sakte, blir så ekstremt sliten.

Her er d så mye som skjer... Igår var jeg med minste på helsesøster, pluss bil på eu kontroll, idag har jeg vært på by tur (2t kjøretur) ikes osv.. Imorgen skal jeg og ei venninne besøke ei venninne som har fått baby, torsdag skal jeg på etterutdanning, gutten skal på fotballtrening også er d foreldremøte, fredagskveld er d møte igjennom idrettslaget, lørdag er d hyggedag igjennom idrettslaget og søndag er jg hjemme til mamma :p d var uka mi ;) og de siste ukene har vært travel, så blir godt med en dag d ikke skjer noe..:)

Her har det gått i rydding og rundvask i det siste. Litt ommøblering har det også blitt. :) Ellers vanlig husarbeid og en del sumotitting når formen har vært litt dårlig.

Ser det er mange som baker her, tror kanskje jeg skal hive meg rundt med litt baking jeg også og fylle opp fryseren litt. :)

Her har det blitt mye sying de siste to dagene - sydd 4 bukser, oppbevaringsposer for å ha stæsj i stelleveska og sengeklær. Det har blitt strikket og heklet teppe til både seng og bilstol. Rommet hans er ferdig, fødebagen ligger i bilen og alt er klart.. :) Termin om 5 dager, så får håpe det ikke blir så mye overtid.. Da blir dagene bare lenger :p

Må vel begynne baking snart og - men har ikke plass i fryser :woot:

Har dere forslag til hva man kan bake og fryse ned til barselbesøk? :) ikke for avansert, for jeg baker sjelden og må følge oppskrift. Har til nå bakt havreboller (med vaniljekrem inni) og grove ost- og skinkehorn.

Har dere forslag til hva man kan bake og fryse ned til barselbesøk? :) ikke for avansert, for jeg baker sjelden og må følge oppskrift. Har til nå bakt havreboller (med vaniljekrem inni) og grove ost- og skinkehorn.
Eg kommer baka mokkarutor och gulrotskaka å frysa ned :-) de blir sikker noet mer og.

Back
Topp