Mellomnavn som passer til johan

Siljean

Gift med forumet
Augustlykke 2015
❤️Mailykke 2022❤️
Jeg leter etter guttenavn, så har jeg kommet frem til johan. Men trenger eller vil ha ett mellomnavn til det. Men kommer ikke på noe som klinger bra.
Forslag?

Ja, se der :) Synes det er litt koselig å ta frem gamle navn fra familien. Her har vi opp til flere navn fra slektninger litt bakover i tid.
Samme her :) johan er faktisk etter mannen son oldefar. Jenta vår er oppkalt etter min mamma monica, også heter hun andrea til mellomnavn som jeg heter og jeg er oppkalt ettee min oldefar andreas :) gutten vår er ikke oppkalt etter noen :)
Får vi en jente skal hun hete Norma-Adelén, norma etter bestemora til mannen og adelen etter oldefaren til mannen som het adelsten. :) liker litt sjeldne navn også jeg. Noe som ikke alle heter :)

Samme her :) johan er faktisk etter mannen son oldefar. Jenta vår er oppkalt etter min mamma monica, også heter hun andrea til mellomnavn som jeg heter og jeg er oppkalt ettee min oldefar andreas :) gutten vår er ikke oppkalt etter noen :)
Får vi en jente skal hun hete Norma-Adelén, norma etter bestemora til mannen og adelen etter oldefaren til mannen som het adelsten. :) liker litt sjeldne navn også jeg. Noe som ikke alle heter :)

Fantastisk historie om alle navnene :) Blir så fasinert når jeg hører hvordan folk tar navn opp igjen. Her venter vi tvillinger og har funnet ut at hvis det blir to jenter blir det mest sannsynlig oppkalling etter min mormor og samboerens oldemor :)

Fantastisk historie om alle navnene :) Blir så fasinert når jeg hører hvordan folk tar navn opp igjen. Her venter vi tvillinger og har funnet ut at hvis det blir to jenter blir det mest sannsynlig oppkalling etter min mormor og samboerens oldemor :)
Ja jeg syntes det er koselig å kalle opp barna :)
Og ikke ha navn som mange andre har.
Så flott! Det er fint å kalle opp barna:)

Hvis det blir gutt ønsker vi Johan som mellomnavn, men vi er ikke enige om fornavn enda;)
Synes egentlig Johan står fint alene som fornavn. Men med mellomnavn synes jeg Johan Emil som nevnt over eller Johan Sverre er fint.

Blæh mannen har nedstemt johan helt. Foreløpig ståe vi igjen med eliah og elias.. Av alle de sikkert 20 navnene jeg har kommet med :p

Johan (og Emil) klinger jo bra som mellomnavn til mange navn. Så du kan jo kalle en evt. gutt opp etter svigerfaren din og Johan som mellomnavn hvis det passer. Tenkte gutt etter svigerfar siden jenta deres er oppkalt etter din mor.

Det er uaktuelt da svigerfar heter geir arne :p hihi. Men nå blir d ikke johan da mannen har nedstemt det.

Johan er fint! Har foreslått det selv, men mannen er visst ikke enig. Kommer ikke på noe navn som passer til akkurat nå, men du har jo fått gode forslag over her :)

*poff* Sletter meg fra forumlivet :)

Last edited by a moderator:
Så dumt at mannen ikke vil ha Johan. Jeg tenkte å foreslå Johan Emilian eller Johan Elias :)

Back
Topp