Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har begynt med det nå, gjort det to ganger. Bruker Wedela perineum oljeHei jenter!sist hos jm snakket vi litt om fødsel..hun anbefalte å massere mellomkjøttet med olje. Noen som har prøvd dette? Hva slags olje brukte dere?
Vanskelig å si om det vil gjøre noen forskjell eller ikke, men jeg er hvert fall villig til å prøve detForrige gang jeg smørte meg hver dag ca. 4 uker før fødselen, men ble klippet til slutt, så er det noen vits å smøre egentlig?
De sier så mye forskjellig disse jordmødrene altså. På kurset vi var på var hun helt opphengt i at det var masse studier som viste at det hjalp, så å det burde man absolutt gjøreJordmor sa idag på fødselsforberedende kurs at den smøringen ikke har noe for seg. Det er selve fødselsprosessen som er viktig, at jordmor kontrollerer (i samarbeid med mor) hvor fort babyen kommer ut. Går det fort eller om baby blir forløst med tang/vakuum er det større sjanser for å revne. Ved sistnevnte klipper de stort sett. De aller fleste får en liten overfladisk rift eller to, men det er den revninga som gir problemer senere de gjør hva de kan for å unngå..![]()
De sier så mye forskjellig disse jordmødrene altså. På kurset vi var på var hun helt opphengt i at det var masse studier som viste at det hjalp, så å det burde man absolutt gjøreTror man skal ta en del med en klype salt, men akkurat når det gjelder det her er jeg hvert fall villig til å prøve
Samboer syns det var litt stas å få hjelpe litt med det også, så da blir det jo egentlig bare en hyggelig liten stund ut av det, om ikke annet
![]()