melkeutslett???

mammaFisk

Elsker forumet
Gutten min har mange små nupper på panne, kinn og litt på øret... Er dette melkeutslett? Plagsomt for ham?
Noen andre?

ORIGINAL: gravid fisk

Gutten min har mange små nupper på panne, kinn og litt på øret... Er dette melkeutslett? Plagsomt for ham?
Noen andre?

Jenta mi har også sånn i kinnene. Hadde mye mer før, men legen sa til meg at det kunne være hvis vi hadde det varmt hjemme. Så skrudde vi ned varmen en del og nå er veldig mye av det borte. Kan jo bare være at han er litt tørr også.. En annen lege sa til meg at det kunne være at hun hadde litt tørr hud. Når du bader gutten din - bruker du såpe eller olje da?

sikkert melkeutslett ja.. du ammer??? kommer av hormonene i melka. derfor det kalles hormonutslett og. det er visst ikke plagsomt. Snuppa her hadde det ganske lenge.

Jeg ammer ja. Han hadde mye sånne utslett med prikk i midten og rødt rundt de første ukene. Men disse nye prikkene er bare nupper liksom. Har det ikke veldig varmt her hjemme. Sliter faktisk med å få det varmt nok. Men kanskje han har det for varmt om natten. Tør ikke ha opp vindu pga lett at det blir gjennomtrekk. Og dyna hans blir veldig varm har jeg kjent. I badevannet har jeg noen ganger olje, andre ganger en dråpe med top-to-toe vask (natusan) og siden han har mye har på hodet har vi fått beskjed at det er greit å bruke baby shampoo. De gangene vi bruker shampoo har vi ikke noe annet i vannet.

Takk for tilbakemeldinger jenter[:)]

ORIGINAL: pupple

sikkert melkeutslett ja.. du ammer??? kommer av hormonene i melka. derfor det kalles hormonutslett og. det er visst ikke plagsomt. Snuppa her hadde det ganske lenge.

Back
Topp