Melketenner

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvordan oppbevarer dere felte melketenner? Da jeg var lita husker jeg de fleste hadde sånne trebokser som det stod "mine mælketenner" på... Hvor har de eventuelt små bokser til det?

Vet det fins esker av tinn hos gullsmeden. Mamma la mine i en gammel smykkeeske oppå litt bomull ihvertfall :)

Tror ikke vi kommer til å spare på dem...
Den eneste tanna jeg har spart på var en hjørnetann som de trakk mens jeg likevel var i narkose og ble operert i munnen, en tann som stod helt feil og dessuten hadde jeg allerede en for mye, og jeg klarte ikke å trekke den selv. Det viste seg at rota var skikkelig lang da. Så den hadde jeg på et sånt glass lenge, men tror jeg har kastet den også. Syns ikke det er noe å spare på. :p

Hahaha! Jeg har spart på alle frem til jeg trakk visdomsjekslene. Tror kanskje jeg har de og en plass :p

Aldri i verden om det er noe vi skal ta vare på her i huset. De tenker jeg tannfeen tar med seg.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Som æ sku skrevet d sjøl;)

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3

Dem blir ikke tatt vare på her heller, sier som frosken at dem tar nok tannfeen med seg ja :D

Da får jeg vel ta meg en tur innom gullsmeden. Hvis jeg ikke finner en annen fin liten eske... Spiller vel ingen rolle hva det er laget av?

Her i huset skal de IKKE spares på, nei. Personlig ser jeg på det som litt ekkelt... Selv om det bare er søte, små melketenner. Skjønner ikke heelt hva man skal med dem senere heller. Ta dem frem for å se på? Men dette er min mening. Samme gjelder min første hårlokk også.

Men det finnes i alle fall kjempesøte esker til dem hos gullsmeden. Noen får de til dåp o.l :)

Jepp har en boks i sølv der det står min min første tann:)

Her i huset skal de IKKE spares på, nei. Personlig ser jeg på det som litt ekkelt... Selv om det bare er søte, små melketenner. Skjønner ikke heelt hva man skal med dem senere heller. Ta dem frem for å se på? Men dette er min mening. Samme gjelder min første hårlokk også.

Men det finnes i alle fall kjempesøte esker til dem hos gullsmeden. Noen får de til dåp o.l :)
Spørs om vi skal ønske oss det til navnefest med baby i magen.

Jeg har ennå mine melketenner og synes det er morsomt å se som voksen. Spesielt nå når jeg kan sammenligne med min sønns tenner. I tillegg ville ikke sønnen min at tannfeen skulle ta tanna, han ville heller ha den enn penge. Er liksom litt stas å miste en tann og det ble helt feil for han at noen skulle ta den fra han :)

Men i alle dager, er det vanlig å ta vare på tenner????!!!! Hahaha; beklager men ble litt satt ut. Aldri hørt om

Spørs om vi skal ønske oss det til navnefest med baby i magen.

Jeg har ennå mine melketenner og synes det er morsomt å se som voksen. Spesielt nå når jeg kan sammenligne med min sønns tenner. I tillegg ville ikke sønnen min at tannfeen skulle ta tanna, han ville heller ha den enn penge. Er liksom litt stas å miste en tann og det ble helt feil for han at noen skulle ta den fra han :)

Haha! Jeg ville og beholde tanna, men fikk penge likevel, og tannfeen hadde puttet tanna i eska :p

Vi fikk (ville egentlig ikke ha for syns det er noe ræl) min første tann og mitt første hårlokk til jr sin dåp. (Kunne ikke byttes)
Så det blir vel en tann i den, resten skal tannfeen få.
♡♥mor til to♥♡

Tannfeen kommer å henter dem ;) Men på mystisk vis havner de i ett lite honningglass vi har langt oppe inne i skapet ;)

Eldste fikk en fin liten boks med en bamse på fra gullsmed til dåpen:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp