Melketenner og permanente tenner

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Storebror har begynt å miste tenner. En har kommet opp igjen.

Tann nr to har vært løs i...tja, tre uker nå omtrent. Den har løsnet sakte, og han rugger mye på den.
Nå i kveld oppdaget jeg at den nye tanna kommer bak. Den har brutt nesten helt gjennom nå.

Hva gjør man med sånt da?
Han skal til tannlege igjen i desember etter planen.

Men må vi ta kontakt med tannlege i løpet av uka hvis det ikke løsner mer?

Jeg spurte tannlegen om noe ala det samme, og hun sa at problemet kom hvis ikke de gamle tennene løsnet i det hele tatt. De nye flytter seg stort sett dit de skal etterpå.

Jeg spurte tannlegen om noe ala det samme, og hun sa at problemet kom hvis ikke de gamle tennene løsnet i det hele tatt. De nye flytter seg stort sett dit de skal etterpå.
Den nye vil nok dytte den ut til slutt, om ikke ville jeg tatt en tidligere tur til tannlegen :)
Så da ville dere sett det an en stund til?
Jeg synes tanna var noe løsere i kveld enn den har vært de siste to ukene iallefall.
Da er det kanskje håp om at den detter ut av seg selv likevel ;-)

Gutten min opplevde det samme med tre av sine tenner. Det gikk helt fint. De nye sprengte seg etter hvert helt frem og omsider datt melketennene ut. Han har vært en sånn som ikke har våget å dra ut melketennene sine før de kun har hengt i en bitteliten skinnflik ;). Se det an en stund. Ettersom melketannen nå gradvis er løsere, betyr det nok at det bare er et tidsspørsmål før den detter ut.

Bare å vente. Tannen kommer nok ut av seg selv. Når den først er blitt løs, har veldig mye av rota allerede blitt borte.. Det er bare å rikke.

Var litt samme greia her :)
Første tannen hennes ble løs veldig fort (type.. 2-3 dager), og hun trakk den.. Andre tannen var litt løs for sikkert 2 uker siden.. Og var såå treg på å bli løsere.. Også har den nye tannen kommet bak der. Plutselig. Poppet opp i dag med et smell (nesten)..
Men i dag var tanna plutselig superløs, så da trakk vi den! :) Med en tråd.
Så altså - gi det litt tid (og masse rikking!). Går nok av seg selv ;)

Jeg fikk en tann som kom ut over melketanna, hjørnetanna. Når jeg tenker meg om var jeg tilfeldigvis hos tannlegen akkurat da, så han bare røska ut melketanna:P men plasseringa på den andre tanna har blitt helt fin selv uten regulering:) var redd for at den kom til å være høyt opp ift de andre:P

Gutten min opplevde det samme med tre av sine tenner. Det gikk helt fint. De nye sprengte seg etter hvert helt frem og omsider datt melketennene ut. Han har vært en sånn som ikke har våget å dra ut melketennene sine før de kun har hengt i en bitteliten skinnflik ;). Se det an en stund. Ettersom melketannen nå gradvis er løsere, betyr det nok at det bare er et tidsspørsmål før den detter ut.
Ja da regner jeg med at den detter ut snart.
Han sitter og rugger på den nesten hele tiden :-P

Jeg var sånn som din; turte knapt ta på den :-P

Bare å vente. Tannen kommer nok ut av seg selv. Når den først er blitt løs, har veldig mye av rota allerede blitt borte.. Det er bare å rikke.

Første tannen hennes ble løs veldig fort (type.. 2-3 dager), og hun trakk den.. Andre tannen var litt løs for sikkert 2 uker siden.. Og var såå treg på å bli løsere.. Også har den nye tannen kommet bak der. Plutselig. Poppet opp i dag med et smell (nesten)..
Ja da får vi gi det litt mer tid ;-)
Rikker gjør han konstant :-P

Jeg fikk en tann som kom ut over melketanna, hjørnetanna. Når jeg tenker meg om var jeg tilfeldigvis hos tannlegen akkurat da, så han bare røska ut melketanna:P men plasseringa på den andre tanna har blitt helt fin selv uten regulering:) var redd for at den kom til å være høyt opp ift de andre:P
Ja får håpe den flytter seg på rett plass etterhvert ;-)

Jeg holdt på å slå til tannlegen som røsket ut en løs tann på meg da jeg var 10 år :-o
Han hadde lovet å ikke røre den siden jeg hadde panikk for å dra ut løse tenner :-P
Var reguleringstannlegen, så ble ikke noe regulering på meg :-P
Jeg nekta å dra dit igjen :-P

Ja får håpe den flytter seg på rett plass etterhvert ;-)

Jeg holdt på å slå til tannlegen som røsket ut en løs tann på meg da jeg var 10 år :-o
Han hadde lovet å ikke røre den siden jeg hadde panikk for å dra ut løse tenner :-P
Var reguleringstannlegen, så ble ikke noe regulering på meg :-P
Jeg nekta å dra dit igjen :-P
Ååå huff da:o hehe. Ikke greit å gjøre noe man sier nei til da! Min fikk lov, jeg har aldri hatt problemer med tannlege heldigvis:) og trengte aldri regulering heller så var veldig heldig:)

Ååå huff da:o hehe. Ikke greit å gjøre noe man sier nei til da! Min fikk lov, jeg har aldri hatt problemer med tannlege heldigvis:) og trengte aldri regulering heller så var veldig heldig:)
Hadde ikke hatt problem med tannlege jeg heller, og har ikke det i dag heller heldigvis ;-)

Men han kunne potensielt ført til at jeg hadde fått tannlegeskrekk når han brøt løftet han ga meg :-o

Hadde ikke hatt problem med tannlege jeg heller, og har ikke det i dag heller heldigvis ;-)

Men han kunne potensielt ført til at jeg hadde fått tannlegeskrekk når han brøt løftet han ga meg :-o
Ja tannleger skal være ganske forsiktig med hva de foretar seg:o er mange som sikkert hadde fått helt skrekken.

I dag løsna den plutselig under middagen, han kvapp til og sa det var vondt. Det blødde en del, men tanna sitter fortsatt fast i forkant. Men da regner jeg med at den detter ut i løpet av kort tid :-)

I dag løsna den plutselig under middagen, han kvapp til og sa det var vondt. Det blødde en del, men tanna sitter fortsatt fast i forkant. Men da regner jeg med at den detter ut i løpet av kort tid :-)

Så flott! Da er det nok ikke mye igjen.
Tenna til mi hadde mer av "roten" på fremsiden, og satt også mer fast i forkant.. Men hun nappet dem bare ut! Røsket til hardt, bare :p

De blir dyttet ut til slutt. Jenta mi mistet de to nede, og den ene løsnet ikke før den andre var helt oppe. Hadde to tenner på samme plass en stund. Nå har hun også to løse tenner oppe, men de har vært småløse i maaaange uker, så regner med de nye tennene må langt ut før melketenna forsvinner :p

Back
Topp