melkespreng allerede?!?!?!??!

Ellie86

Elsker forumet
kjære vene!!!
jeg begynte ammingen i går morges. ettersom hun var så dårlig så fikk jeg ikke begynt å amme første dagen. men begynte i går og ammet da annenhver time frem til kl fire på natta.
og i dag har jeg MASSE melk! jeg har skikkelig spreng!! nå har jeg akkurat sittet å håndmelket meg 5 minutter... jeg satt å melket i en sånn topp som sitter oppe på en avent-flaske.... og jeg fylte en kvart sånn... av EN pupp!!! [&:] i tillegg så lå Alida ved den puppen for litt over en time siden!!! [&:]
vil dette si at jeg kanskje må pumpe meg for at jeg skal "få unna" litt melk?!?!??!

Pumping stimulerer jo til MER melk, da... [;)]

jeg dro ned og kjøpte pumpe jeg. fant ut at det egentlig er greit å ha tilfelde jeg skal noe så kan Kyrre gi henne det på flaske. :)

ORIGINAL: Jeaa

Produksjonen blir jo bare større hvis du begynner å pumper..heller prøv å amme litt oftere og mindre i slengen så kanskje det regulerer seg litt...er heldigvis bare de første dagene det er så ille..

skal ikke bruke den hvis det ikke blir værre. :) men skal bruke den hvis jeg skal bort og ikke vet helt når jeg kommer hjem f.eks. er kjekt å ha uansett.
hvis jeg ammer mindre så blir hun ikke fornøyd.
fikk beskjed av legen på nyfødt-intensiven at jeg skulle amme så lenge hun suger.
men hun får i seg masse veldig fort. så jeg ammer stort sett maks ett kvarter ca... da har hun fått i seg masse. så denne amminga var visst det minste problemet her i gården gitt. så hvis jeg skal amme mindre så blir det ikke lange amminga hehe.
men jeg skal ringe helsestasjonen på mandag. jeg skal ned for å veie henne så jeg ser at hun går opp i vekt etter den tøffe starten. :)

når jeg ammet fra venstre pupp i sted, begynte det å dryppe veldig fra høyre!! hadde akkurat dusjet så jeg hadde ikke bh på meg. måtte få kyrre til å løpe å hente en liten kopp så det ikke skulle bli gjennomvått i senga! på 5 små minutter hadde det kommet ut litt over 7 ml av den høyre puppen!!
puppene mine blir steinharde etter allerede en time etter amming og jeg lekker som ett uvær!!!!

Back
Topp