Melkesøl

Frkmy

Betatt av forumet
Flere som sliter med dette under amming? Jeg har mye melk og lille får ikke svelgt unna alt med en gang. Resultatet blir da at det renner ut melk på siden av munnen til lille. Er fullstendig nødt til å ha klut under hodet til lillemann, ellers blir klærne nedsølet i melk. :/
vil gjerne prøve å amme i sjal men det blir alt for mye gris tenker jeg! Hadde vært fint å høre andres erfaring med dette :) lillingen min er 2,5 mnd.

Last edited:
Dette vil stabilisere seg etterhvert både når melkeproduksjonen stabiliserer seg, men også når lille klarer å svelge unna mere, men vet det er mager trøst akkurat nå. Kanskje ikke like praktisk i sjal og hvis du er ute på farten, men du kan prøve å håndmelke litt før du gir puppen til lille (over en vask e.l på toalettet hvis du er ute). Ellers så ble det vane her de første månedene å legge en klut under til å ta sølet. Utrolig hva man kan blir vant til ;)

Har samme problem. Hun får til og med sprut i ansiktet når hun slipper taket og det liker hun ikke noe særlig. Hjelper med en smekke å ha rundt halsen. Men glemmer det ofte å bruke den[emoji30]

Hehe ja her er det også sprut i ansiktet hvis han slipper taket for tidlig [emoji23] smekke var lurt, kanskje på tide å ta i bruk de jeg har liggende.. håndmelke litt først må jeg også prøve. Får håpe det blir bedre etterhvert [emoji5]

Jeg sliter også med dette og at vesla virker å få luftsmerter ofter pga at det er vanskelig å svelge. Hun har også endret taket når hun ammer hvis det er mye så jeg tenkte jeg skulle teste å intervallamme for å se om jeg får kontroll over melkeproduksjonen. Det burde også hjelpe på sølet. Har enn så lenge brukt klut under som jeg fester til BH (sparer for søl på den og klærne våre :p) Her blir hun 8 uker i morgen. :happy:

Back
Topp