Melkeproteinallergi symptomer

Smultring

Gift med forumet
Julegavene 2019
Februarlykke 2022❄️
Dere som har kuttet ut melkeprodukter i samråd med lege/hs for å teste om mini har mpa, hvilke symptomer hadde mini og når oppsto de?

Har lyst å teste dette, men syns det er vanskelig å forklare hvorfor, siden symptomene er så diffuse... Og vil gjerne ha helsepersonell med på laget når jeg setter i gang. Men tenker at de fort sier at alt er normalt og typisk for babyer. Sliter alltid med å forklare ting når jeg er på timen og glemmer fort hva jeg har tenkt, selv om jeg noterer på forhånd :bag: Blir liksom litt stresset/nervøs når jeg først er der.

Har tenkt å ringe hs i morgen.
 
Grønne slimete bleier med blod i har vært det tydeligste symptomet her, pluss en enkeltepisode også med utslett i ansiktet. Det var i tillegg en lett utflating av vekt.
 
Grønne slimete bleier, tørr hud, skrik, oppkast (hadde også bekrefta reflux) sov ikke, mageknip...
alle mine har reagert på komelk (jeg var slik som liten og tåler begrenset nå)
venter nr4 nå og forventer nesten en til som ikke tåler melk.
 
Min hadde melkeproteinintoleranse, men ingen av de vanligste tegnene. Han hadde en form for stille reflux, maten kom opp men ikke ut, og så fikk han utslett. Fastlegen henviste oss bare til barnelege, og da fikk vi tatt div allergi-/intoleransetester. Det ble mye bedre etter at vi slutta med de tingene han testa positivt på, og nå har vi levd hvete-/melkefritt siden januar.

Refluxen oppsto rundt 6-8 uker tror jeg, utslettet kom da han var rundt 4 mnd.
 
Nr 1 tålte ikke melkeprotein. Symptomene startet etter ca 1 mnd. Han ble veldig forstoppet, ingen råd/triks hjalp. Hadde store magesmerter. Merket stor effekt etter 1 uke uten melkeprotein og etter 2 uker hadde han normal avføring og ingen magesmerter. Introduserte da melkeprotein igjen for å forsikre oss om at det var det som gjorde utslaget og han ble dårlig samme dag så det var helt tydelig at han reagerte på melkeprotein.
 
Har nå bestemt meg for å teste ut å leve uten melk en stund, for så å ta det opp med lege på 6-mnd.kontroll hvis jeg ser at det har effekt :happy: Hvis det ikke har effekt, så tar jeg det opp da uansett :p Jeg vet jo hva jeg må passe på å få i meg nok av når jeg ikke spiser melkeprodukter, så går nok bra. Tusen takk for gode svar! :happy:
 
Dere som har kuttet ut melkeprodukter i samråd med lege/hs for å teste om mini har mpa, hvilke symptomer hadde mini og når oppsto de?

Har lyst å teste dette, men syns det er vanskelig å forklare hvorfor, siden symptomene er så diffuse... Og vil gjerne ha helsepersonell med på laget når jeg setter i gang. Men tenker at de fort sier at alt er normalt og typisk for babyer. Sliter alltid med å forklare ting når jeg er på timen og glemmer fort hva jeg har tenkt, selv om jeg noterer på forhånd :bag: Blir liksom litt stresset/nervøs når jeg først er der.

Har tenkt å ringe hs i morgen.
Her har 3 av 4 barn mpa.
Barnet sol nå er 2 år hadde enorme magesmerter, hylte ved matinntak, drakk bare bittelitt før hun startet å skrike noe vanvittig. Fikk ikke i hun mer enn 7-40 ml, og da var det tvangsforing.. Hun gikk ned i vekt, hadde vannete, illeluktende diaré hele tiden.
Veldig fortvilende. Fikk tips om mpa av helsesøster, da var hun 5 uker.

Har tvillinger om også har mpa med helt andre symptom.
Trodde ikke det var mpa, selvom barnelegen konkluderte med det tok det tid før jeg var enig i diagnosen.

De var urolige under måltid, ene presset konstant, som om han skulle bæsje. De spente seg i bue under måltidene og hadde mye slim i halsen som kom ved mating og var borte 30 min senere.
Veldig diffuse symptom, som alle forsvant da de fikk melkefri kost.
 
Blod i avføring, eksem i ansiktet, slim i avføring og etterhvert 10-13 bæsjebleier . Starta veldig tidlig, før første vaksinen.
 
Back
Topp