Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oppfølging hos barnelege på Ullevål, tok blodprøver hvert halvår. Ble allergitestet for første gang da hun var 8 mnd tror jeg. Min yngste datter ble testet før dette. Hun hadde en time hos barnelegen på sykehuset og hos fastlegen ved behov, men vi følte oss mer trygge og trengte ikke like tett oppfølging.Dere som har hatt baby med melkeproteinallergi. Hvilken oppfølging fikk dere? Når ble barnet allergitestet første gang?
Men da kan ikke babyen drikke mm heller. Melkeprotein er melkeprotein.Lurer jeg også på. Holdt meg unna melk nå i godt over en mnd (fullammer), og prøvd å innføre litt igjen denne uka. Veldig tydelig at melka er problemet. Så ringer nok ned til helsestasjonen i morgen og spør om veien videre. Ikke fått noe informasjon igrunnen, bare at det var ikke vits å ta noen prøver, beste var å teste ut melkefri diett.
Nei, det stemmer ikkeMen da kan ikke babyen drikke mm heller. Melkeprotein er melkeprotein.
Godt å se at dere har fått oppfølging. Mathias har hatt blod i avføringen siden han var 2 uker og nå er han 4 mnd. Det har riktignok blitt mye bedre siste mnd. Jeg ammer og har kuttet melk, soya og egg i kosten min. Var hos fastlegen i går og fikk henvisning til barneklinikken, men det satt laaaaaangt inne. Håper jeg får time snart.
Men det finnes jo babyer som er allergiske mot alt av melkeprotein, så da trodde jeg at de som reagerte på melkeprotein også reagerte på mm.Nei, det stemmer ikkeMorsmelk og kumelk er jo ikke det samme, så barna er som oftest allergisk mot kumelkprotein. Hvis du leser om dette eller forhører deg med en ernæringsfysiolog vil du få dette bekreftet.
Mor kan som oftes amme så lenge hun holder seg vekk fra meieriprodukter.
Det er vel ingen barn som er allergisk mot morsmelk, men de reagerer på det mor spiser/drikker som kommer gjennom morsmelken. Barn er ikke allergisk mot morsmelk i seg selv.Men det finnes jo babyer som er allergiske mot alt av melkeprotein, så da trodde jeg at de som reagerte på melkeprotein også reagerte på mm.
Nei.Men da kan ikke babyen drikke mm heller. Melkeprotein er melkeprotein.
det trenger de visst ikke være. det kan ta et par mnd før det oppdages (tror jeg), evt før man får en diagnose.Nei.
Stor forskjell på kumelkprotein og morsmelkprotein.
Det finnes noen få babyer som ikke tåler morsmelk også, men disse vil være dødelig syke som nyfødte sa legen her.
Var det legen min sa, det kunne hun raskt utelukke her.det trenger de visst ikke være. det kan ta et par mnd før det oppdages (tror jeg), evt før man får en diagnose.
Synes egentlig hele temaet er ganske interessant og finner egentlig ikke sp mye info om det på nettet.Var det legen min sa, det kunne hun raskt utelukke her.
De tar ikke til seg nok næring så det vil oppdages raskt at "noe" er galt ihvertfall. Og det hjelper ikke med mme. De må ha laktosefri diett. Om de bare fortsetter å gi vanlig melk blir de veldig syke.