Melkeproteinalergi

Det går an å venne seg til det meste, og heldigvis er utvalget mye, mye bedre nå enn tidligere- jeg har fulgt med i snart 18 år :p

En god del ferdigmat/halvfabrikata utgår. Men for en glede å oppdage mat man kan ha:D Og kreativ kan man også bli i matveien:)

Jeg for min del er nøye på å ta kalsiumtilskudd og mammavitaminer, kan ikke sjangse på noe med dette kostholdet.

Faktisk mye man kan lage uten kumelk produkter :) lager «hvit saus» med usøtet soya og den blir grei den :) har den inni fiskegrateng eller andre retter som har hvit saus i seg feks. Lagd panna cotta uten fløte, men med havre»fløte» som ble også veldig god :) Pavlova med pisket soya fløte istedenfor. Da vanlig krem var også faktisk godt :)
 
Faktisk mye man kan lage uten kumelk produkter :) lager «hvit saus» med usøtet soya og den blir grei den :) har den inni fiskegrateng eller andre retter som har hvit saus i seg feks. Lagd panna cotta uten fløte, men med havre»fløte» som ble også veldig god :) Pavlova med pisket soya fløte istedenfor. Da vanlig krem var også faktisk godt :)

Absolutt, er så mye alternative produkter på markedet, som du beskriver. Fantastisk:) Blir jo god mat og drikke av det også:D

Et hett tips er soyayoghurt fra Alpro i firepakning, som i følge en ansatt "går som hakka møkk" fordi det er ikke klumper i den. :)
 
Sniker..

Masse alternativer på markedet - vi drikker/spiser ikke kumelk av etiske, helse- og miljømessige grunner, savner ingenting da det er et alternativ for alt! [emoji2][emoji1376] Og det vil nok bare bli mer og mer i fremtiden også [emoji7][emoji1373] Vi er jo mennesker og ikke kyr så det er ikke så rart at så mange ikke tåler kumelk [emoji28]
 
Sniker..

Masse alternativer på markedet - vi drikker/spiser ikke kumelk av etiske, helse- og miljømessige grunner, savner ingenting da det er et alternativ for alt! [emoji2][emoji1376] Og det vil nok bare bli mer og mer i fremtiden også [emoji7][emoji1373] Vi er jo mennesker og ikke kyr så det er ikke så rart at så mange ikke tåler kumelk [emoji28]

Helt sant, det har vi også vurdert for hele huset siden jeg ikke kan ha det så lenge hun får mm og det går utrolig mye bedre enn forventer, men jeg savner is...
 
Helt sant, det har vi også vurdert for hele huset siden jeg ikke kan ha det så lenge hun får mm og det går utrolig mye bedre enn forventer, men jeg savner is...

Hva slags is liker du?:) De har melkefri kremis med sjokoladetrekk basert på soya på Rema 1000 her.

Og flere varianter på Coop Mega, evt. helsekost. Tofuline er et merke de har der.
 
Back
Topp