Melkeprotein MME

Rustad

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg er nå på dag 2 med Althera sin melkeproteinfrie morsmelkerstatning. Dette er helt nytt.
Jeg starter først med p bare gjøre akuratt som jeg pleier å lage flere flasker å sette i kjøleskape. Men første er at jeg syntes den klumpet seg, men nå har jeg begynnt å riste den skikkelig istede for å vende inn pulvere slik jeg gjore med nan. Men samtidig så syntes jeg den er tynn i konsistensen. Jeg leste selvfølgrli den lille bruksanvisningen som fulgte med. Men pga dette å at lille gulper opp mer vann en gulp gulp så begynnte jeg å søke, å da står d at en kunn skal blande en å en flaske. Å her inne på et innlegg leste jeg at matilsyne å helsedirektorate hadde gått bort fra å blande pulvere på 70 grader.
BLir helt sånn forvirra av alt d her. Så spørsmåle er hva syntes dere om konsistensen? Gulper di å vann? Hvor varmt blander dere pulvere i? Skal å sies at jeg syntes hu virker til å stresse mer under drikking enn hva hu gjore med nan. Syntes d er veldig lite info på deres egene sider. Å legen kunne ikke svare på dette pga hu ikke kjente til dette. Har sendt mld til apoteke, å di mener å at d er kunn 1 å en flaske. Syntes d er synn at d ikke gir litt info når en først spør om slik mme, fir d fikk jeg ikke. Så noen som kan svare litt som har brukt dette mme før??? Litt frustrert mamma

Jeg brukte neocate, melkeproteinfri. Lagde bare en og en flaske ja. Jeg pleide å koke vann og så blande i litt kaldt for å få det til ca 70gr, så blande pulver i, riste og så kaldt for å fylle opp(evt mer varmt hvis det ble litt kjølig). Så drikke med en gang. Lagde alltid tålig riktig mengde, så kastet bare de få ml som var igjen. Alltid når vi reiste på tur hadde jeg med termos med kokende vann i.

Back
Topp