Melkeproduksjonen

Samme som jeg s sist:

Amme hver 2. time
Amme minst 2 ganger om natten
Tømme brystene helt ved amming

Gjør dette i 3 dager - ta helt fri og slapp godt av disse 3 dagene. Og da mener jeg at du nesten skal legge deg i sengen i 3 dager - få mannen din til å ta seg av husarbeid, matlaging og evt andre barn! Visst ikke han gjør det, så får det heller bare være rotete hos deg i 3 dager. Ikke legg planer, ikke få besøk!

IKKE STRESS - dette er kjempeviktig! Skjønner at det er vanskelig, men stress påvirker produksjonen og utdrivningsrefleksen såååå negativt!

Har en venninne som gikk til akupunktur og hadde veldig god effekt av det

Pump det brystet du ikke gir ved amming. Tømmer du begge brystene helt :)

Havresuppe og vørterøl er gamle kjerringråd for å få mer melk. Jeg fikk dette som tips fra jordmor. Skader ikke å prøve i alle fall:)

Havresuppe og vørterøl er gamle kjerringråd for å få mer melk. Jeg fikk dette som tips fra jordmor. Skader ikke å prøve i alle fall:)
Har prøvd vørterøl men hater smaken. Følte produksjonen gikk opp med te, men føler ikke at den er helt på topp :/

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Noen som har tips for å få mindre melk a. Jeg har altfor mye . Spruter i alle retninger når jeg skal amme.

Drikker 3 kopper med ammete om dagen. Ee veldig sptengt på natta. Pumper meg ofte. Amme bare på den ene puppen forløpig pga sår. Hvorfor gir du nan da ?

Noen som har tips for å få mindre melk a. Jeg har altfor mye . Spruter i alle retninger når jeg skal amme.
Du må amme fra samme bbryst. Si du ammer fra høyre bryst klokka 9. Lille vil ha mat igjen allerede 10.30. Da ammer du fra høyre igjen. Hjelper som regel å ha en pupp på vakt MINST 3 timer. Om det ikke hjelper så må du prøve øke intervallene. Slet lenge med overproduksjon. Noe skikkelig shit.

Du må amme fra samme bbryst. Si du ammer fra høyre bryst klokka 9. Lille vil ha mat igjen allerede 10.30. Da ammer du fra høyre igjen. Hjelper som regel å ha en pupp på vakt MINST 3 timer. Om det ikke hjelper så må du prøve øke intervallene. Slet lenge med overproduksjon. Noe skikkelig shit.
Jeg har gjort dette i 1 uke nå men er fremdeles like ille. Har ammet på samme bryst 2 ganger og hver 3 time eller mer kommer ann på hvor ofte han ville ha har jeg byttet bryst. Men jeg får skikkelig spreng trodde det skulle bli bedre av dette. Men har ikke hjulpet.

Men jeg gjør jo det. Ammer jo kun på et bryst pga sår. Men han bare virrer og fir opp å suge på puppen ettwr kort tid :/

Back
Topp