Melkeproduksjon før fødsel

FrøkenAH

Flørter med forumet
Har ikke noe tegn til melk i brystene er 36+4 i dag. Det hender det ligger litt gult flass i BH'en i løpet av dagen, antar at dette er råmelk, men det kommer ikke noe ut hvis jeg klemmer. Andre som ikke har fått melk ennå? Er bare litt bekymret for at det skal skape problemer for ammingen..

Dere som har født før, hvordan var det første gangen for dere med melkeproduksjon?

Det er vel ikke alle som får melk før fødsel og det er vel heller ikke "nødvendig" for å få til ammingen.. her spørs det litt hvordan jeg klemmer (og når) om det kommer noe.. prøver å ikke stimulere så mye, men er jo litt nysgjerrig.. hvis det er gult i bh eller på lakenet er jo melkeproduksjonen igang..

Hadde ikke no tegn til melk med min første før etter fødsel... Så det er nok helt normalt! I dette svangerskapet har jeg også sånt gult flass på puppene, men er glad for at jeg ikke får noe mer før jeg får barnet. Det er jo bare slitsomt å gå rundt med ammeinnlegg nå! Dessuten skal man jo helst "spare" den første råmelka til bebis, så pass på at du ikke begynner å klemme for mye....

Tror du kan ta det helt med ro:) jeg har heller ikke fått melk i den forstand at brystene er fulle,og det tror jeg ikke er vanlig heller i og med at melkeproduksjonen settes i gang av hormoner for frigjøres etter fødsel. Det er vanlig å lekke litt råmelk,det gjør jeg også. Sist gang kom melka skikkelig to-tre dager etter fødsel.

Man skiller eller produserer vel et hormon under fødselen som skal stimulere melkeproduksjonen.
Derfor kan folk som har tatt keisersnitt plages litt med melkeproduksjon, siden de ikke har "født" babyen sin.
Det er nå slik jm forklarte det til meg.

Med førstemann fikk jeg melk på kvelden etter at vannet mitt gikk og hadde ingen problemer med ammingen:) så ikke stress fordi du ikke har fått melk enda:)

Takk for svar og beroligende ord:) mye rart man skal bekymre seg over i et svangerskap! :P tror jeg har råmelk så får slå med til ro med at resten kommer rett etter fødsel:)

Melken skal ikke komme i gang ordentlig før etter fødsel ;) det er bare dumt å prøve å trykke/klemme/presse ut nå, det vil bare resultere i lekkasje nå før fødsel. Med begge mine har jeg latt brystene være før fødsel, og jeg har hatt veldig mye næringsrik og god melk til de i ca 1 år, etter det har jeg måtte stoppe produksjonen selv ;) så det har ingenting å si for produksjonen din hvordan puppene er FØR fødsel :)

Back
Topp