Melkeintoleranse

Jeg har også kuttet ut melk, og merket bedring etter ca 11 dager.
Er masse du kan spise, mange fine soya og havreprodukter i stedet for melk. Les alltid på pakker hva de inneholder, det er melk i mye mer enn man tror:)

Lykke til og vi håper på bedring!
Hvordan var den lille da? Tegn du merket spesielt?

Godt å høre du merket tydelig bedring. :)

Hm lille her gråter også litt mer enn før. Vil jo alltid ha en forklaring på grpten, men føler ikke det er sammenheng med når jeg har spist melkeprodukter.... Mye promp og bæsj her.... Av og til litt grønt i bæsjen, vet ikke om det kan ha noe å si?? Stort behov for nærhet særlig på nattestid....

Lille er bare fire uker så kan jo forstå behovet for nærhet og lite rutine på ting....
Hørt at grønn bæsj ikke skal ha noe å si. At fargen kan variere og det er like normalt.
Her har lille ikke bæsja på snart en uke. Og det er også normalt, som å bæsjer ofte.

Babyer har gråte perioder, dager hvor de plages mer. Men her plages hun hver eneste dag med kolikk smerter. Så håper roten til vondt hos henne er melkeprodukter

Såpass ja! Håper det fungerer for min lille også. Hadde vært godt å se hun slippe å plages så fælt.

Oki. Såpass!!! Det var jo ikke bra ;(
Får håpe det blir noe bedring når du kutter ut/ned på melkeprodukter :) Høres ikke noe gøy ut med kolikk og intoleranse :/ Har selv cøliaki, så det å kutte ut melk også gjorde ikke akkurat utvalget så bredt! Men hva gjør man ikke for disse barna!?:p

Får håpe det blir noe bedring når du kutter ut/ned på melkeprodukter :) Høres ikke noe gøy ut med kolikk og intoleranse :/ Har selv cøliaki, så det å kutte ut melk også gjorde ikke akkurat utvalget så bredt! Men hva gjør man ikke for disse barna!?:p
Ja virkelig håper!!!

Nei da skjønner jeg at utvalget blir minimalt :( enig! Man gjør jo alt for de små ❤️❤️❤️

Sniker fra august. Jeg kuttet også ut alt som inneholde melk og merket en helt fantastisk forskjell ila av to uker. Fra å måtte bysse og bære hver eneste kveld til at lille kunne ligge å leke for seg selv i babygymmen :) Vi hadde da også prøvd alt fra Kiropraktor til minifom. Vi fikk en helt ny unge.

Hvordan var den lille da? Tegn du merket spesielt?

Godt å høre du merket tydelig bedring. :)
Det var verst på kvelden, vi måtte bysse konstant i flere timer hver kveld. Gjerne fra 22-03. Hun skrek hver gang vi la henne ned og hadde mye luft i magen som hun ikke fikk ut. Nå er det helt annerledes og hun sover så mye bedre:)

Det var verst på kvelden, vi måtte bysse konstant i flere timer hver kveld. Gjerne fra 22-03. Hun skrek hver gang vi la henne ned og hadde mye luft i magen som hun ikke fikk ut. Nå er det helt annerledes og hun sover så mye bedre:)
Høres ut som hun her!!! Bare at her begynner hun fra 11-23:00. Ja her skriker hun også med en gang man legger hun ned og må bysses og vugges hele tiden. Ellers kun trilletur som funker. Og hun her er mye urolig om natta også.

Sniker fra august. Jeg kuttet også ut alt som inneholde melk og merket en helt fantastisk forskjell ila av to uker. Fra å måtte bysse og bære hver eneste kveld til at lille kunne ligge å leke for seg selv i babygymmen :) Vi hadde da også prøvd alt fra Kiropraktor til minifom. Vi fikk en helt ny unge.
Dette gir meg masse håp og da er det gull verdt å holde seg unna melk ❤️takk!!;)

Begynte nesten å gråte på butikken istad!! Haha.. Hadde lyst på alt som inneholdt melk:p
Uff jeg merket det istad selv! Så lyst på masse julekaker som selvfølgelig inneholder melk :(

I fjor var det hvertfall en del ferdige julekaker i butikkene (serinakaker på bok feks) som var melkefrie:)

Gruer meg allerede til å se resten av familien spise grøt og riskrem :( Men vi får i hvert fall rolige og fornøyde barn til jul om dette fungerer:D
Ja merker jeg føler meg litt sær på mat fronten . Men men får ta med egen kake jeg kan spise Hehe :) ja du tester dette nå du også ? Jeg er på dag tre nå! Så mange dager igjen før man kan se resultater . :) hååååper for oss begge ❤️

I fjor var det hvertfall en del ferdige julekaker i butikkene (serinakaker på bok feks) som var melkefrie:)
Oki får bare stikke innom litt større matbutikker :) får prøve å bake min egen melkefri julekaker da kanskje :)

Men kjøper dere ting som kan inneholde spor av melk?

Ja merker jeg føler meg litt sær på mat fronten . Men men får ta med egen kake jeg kan spise Hehe :) ja du tester dette nå du også ? Jeg er på dag tre nå! Så mange dager igjen før man kan se resultater . :) hååååper for oss begge ❤️
Begynte ikke å prøve ut en 100% melkefri diett før på fredag! Tenkte hun tålte litt siden hun ikke kastet opp (dumme meg).. Men skjønner jo at det er derfor hun er så urolig og med så mye magevondt på kvelden/natta;) så nå håper jeg det blir bra!

Begynte ikke å prøve ut en 100% melkefri diett før på fredag! Tenkte hun tålte litt siden hun ikke kastet opp (dumme meg).. Men skjønner jo at det er derfor hun er så urolig og med så mye magevondt på kvelden/natta;) så nå håper jeg det blir bra!
Men jeg fikk beskjed om å holde meg unna melkeprotein, men ikke laktose !? At det er greit ... Hmmm holder deg unna laktose også?

Men jeg fikk beskjed om å holde meg unna melkeprotein, men ikke laktose !? At det er greit ... Hmmm holder deg unna laktose også?
Er det laktose i (melkesukker), så er det melkeproteiner i. Det fikk hvertfall jeg beskjed om på sykhuset:)

Back
Topp