Melkefri?

Venter skatt #3 - april 2020

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg vurderer nå å starte melkefri diett for å se om lillemor blir roligere da hun gråter en del og har luftsmerter.

Men er en ting jeg lurer på. Melk er vanskelig å fordøye så det er derfor barn kam reagere på dette. Men må man holde seg heeeeelt unna melk for at det skal fungere? Eller kan man bare redusere inntak?

Er det sånn at hvis jeg spiser et stykke pizza så vil dietten være bortkastet for en periode?
 
Jeg er ingen ekspert, men tenker dette er litt individuelt? Jeg har sluttet å drikke ren melk, men spiser fortsatt melkeprodukter. Magen her er mye bedre [emoji4] men det skal sies at jeg kuttet både løk, sjokolade og paprika i samme slengen, så jeg vet jo ikke helt hva som har hatt mest effekt.
 
Fikk beskjed på legekontoret at du må være helt fri for melk i minst 6 uker.
 
Ei jeg er på barselgruppe med må teste melkefritt og da er det helt uten. Set innebærer også å droppe varer med «spor av» eller «kan være spor av».
Lykke til :)
 
Du må være helt uten, ellers er det ikke vits. Det inkluderer holde deg unna ting merket kan inneholde spor av melk.

Du bør da passe på å få i deg jod enten via tilskudd eller med hvit fisk, egg o.l., og kalsium, enten via tilskudd eller havre/mandel/rismelk.
 
Det kommer an på hvor følsomt barnet er. Jeg gir erstatning som er melkefri og kose ammer litt. Det går fint med min[emoji4] Jeg drikker ikke melk men spiser noe mat med melk i. Siden jeg uansett ikke har nok melk til tvillingene så det er ikke noe nederlag med erstatning her[emoji4]
 
Back
Topp