Melkefri morsmelkerstatning

Nøtteliiten

Flørter med forumet
Hei. Er det noen som erfaringer med melkefri MME? Har en baby på 3,5 mnd med melkeproteinallergi, hvor vi nettopp har sluttet å amme. Hovedsymtomet hans er refluks, men også magevondt, grønn og slimete avføring og utslett. Jeg har levd melkefri i 2,5 mnd og symptomene har i perioder forsvunnet helt, men vi tror han også er sensitiv for soya og muligens andre ting, da han i perioder plutselig blir værre uten at jeg har fått i meg melk

Begynte på nutramigen DHA for 4 dager siden, men opplever noen symptomer enda. Har forstått at en må prøve seg fram på hvilke som fungerer. Bør jeg vente litt før eg prøver en annen type? Er det noen som er bedre enn andre?
 
Burde absolutt vente en stund før du prøver noe annet da melkeproteinallergi tar en god stund før det er ordentlig ute av kroppen..
 
Bør prøve i minst 3 uker er rådet fra lege. Helst lenger.
Kan ta opp til 8 uker før mp er utav kroppen.
 
Ja, eg er klar over dette. Bare tenkte siden jeg allerede har levd melkefritt i 2,5 mnd da jeg ammet, så skal vell i teorien melkeproteiner være borte fra kroppen. Men eg får prøve ei stund til å se
 
Ja, eg er klar over dette. Bare tenkte siden jeg allerede har levd melkefritt i 2,5 mnd da jeg ammet, så skal vell i teorien melkeproteiner være borte fra kroppen. Men eg får prøve ei stund til å se
Okei, det virket som om du hadde prøvd en annen erstatning først nemlig, på måten du skrev på.
Gi det litt tid, magen må muligens venne seg til MME, det kan være litt hardere for magen..
 
Vi brukte Altera til storebror. Merket forskjell etter en uke og magevondt var borte etter 3 uker. Mme er hardere for magen så viss dere har ammet frem til nå kan det å gå over til mme i seg selv gi økt magevondt så ville ventet noen uker å sett om det blir bedre før du evt bytter merke.
 
Back
Topp