Melkefri mme og gulp

Vimsen88

Glad i forumet
MayDay2021
Sensommerskattene 2023
Er det noen som har erfaring med melkefri mme? Lillen delammer og får Althéra grunnet melkeproteinallergi, men etter at han begynte på den, gulper han helt enormt mye. Er det flere som har erfaring med det? Har dere byttet type, evnt til hva? Noen tips? Fullamming har til nå ikke fungert så bra grunnet dårlig vektøkning, men usikkert om det har hatt med allergien å gjøre (nylig oppdaget, hatt god vektøkning siden endringene med melkefri mme og melkefri kost hos meg ble innført), eller om det er grunnet lite/dårlig melk hos meg (brystredusert for 8 år siden).

Noen i samme båt eller med erfaring?
 
Er det noen som har erfaring med melkefri mme? Lillen delammer og får Althéra grunnet melkeproteinallergi, men etter at han begynte på den, gulper han helt enormt mye. Er det flere som har erfaring med det? Har dere byttet type, evnt til hva? Noen tips? Fullamming har til nå ikke fungert så bra grunnet dårlig vektøkning, men usikkert om det har hatt med allergien å gjøre (nylig oppdaget, hatt god vektøkning siden endringene med melkefri mme og melkefri kost hos meg ble innført), eller om det er grunnet lite/dårlig melk hos meg (brystredusert for 8 år siden).

Noen i samme båt eller med erfaring?

gulpet ikke mer her. Brukte althera. Den er jo litt anderledes på smak så jo hende at barnet trenger litt tid til å vende seg til smaken og at det er grunnen til gulpingen. Her var ikke vektøkningen så dårlig, men ekstreme magesmerter og forstoppelse gjorde jo at han spiste mindre.
 
Er det noen som har erfaring med melkefri mme? Lillen delammer og får Althéra grunnet melkeproteinallergi, men etter at han begynte på den, gulper han helt enormt mye. Er det flere som har erfaring med det? Har dere byttet type, evnt til hva? Noen tips? Fullamming har til nå ikke fungert så bra grunnet dårlig vektøkning, men usikkert om det har hatt med allergien å gjøre (nylig oppdaget, hatt god vektøkning siden endringene med melkefri mme og melkefri kost hos meg ble innført), eller om det er grunnet lite/dårlig melk hos meg (brystredusert for 8 år siden).

Noen i samme båt eller med erfaring?
Min gulpa syke mengder på althera, gikk over til neocate til slutt etter å ha prøvd althera og nutramigen
 
gulpet ikke mer her. Brukte althera. Den er jo litt anderledes på smak så jo hende at barnet trenger litt tid til å vende seg til smaken og at det er grunnen til gulpingen. Her var ikke vektøkningen så dårlig, men ekstreme magesmerter og forstoppelse gjorde jo at han spiste mindre.

Har brukt althera i en mnd, ikke mange flaskene om dagen fordi vi supplerer til amming. Men gulpemengden kam være ganske ille til tider :nailbiting:
 
Gir du mme langsomt (har riktig flaske smokk?), har pauser og raper? Noen kan drikke veldig fort når de får flaske.
Langsom flaskemating (ref ammehjelpen), smokk str 2 (han er 3mnd), alt etter mengden mat tar vi minst 1-2 rapepauser :)
 
Hvordan opplevde du neocate ift althera, utover gulpingen?
Hard mage på neocate, har hatt 2 unger på den. Hun ene hadde ikke store problemer, men litt fastere enn normen vil jeg si. Yngste ble så hard at han gråt når det skulle ut... men litt sviskemos hjalp på det! Å etter oppstart av fast føde så ble det mye bedre :)
 
Back
Topp