Timian
Elsker forumet
Hvis det faktisk er melkeproteiner babyen reagerer på, så kan det gå opp til 6-8 uker før proteinene er ute av barnets kropp så man får bedring.Prøvde to uker uten effekt, så nå er det tilbake til vanlig kost.
Har forøvrig kutta koffein helt tidligere også uten effekt, så nå er håpet vare at han vokser magevondten av seg.
Min første hadde melkeproteinallergi, men før det ble oppdaget hadde han allerede fått spisevegring på grunn av smertene, og måtte få mat gjennom sonde fra han var 4 til 6 måneder. Min andre har også melkeproteinallergi, og reagerer dessuten på soya. Hun får utslett i tilleg til magevondt, så der er det lett å se at hun reagerer.
Det er stress en liten stund, men det tar ikke lange tida før man venner seg til å spise melkefritt. Får fort litt sunnere kosthold også, ettersom man må holde seg unna mye halvfabrikata og snop.
Sønnen min hadde vokst av seg allergien da han var 11 måneder. Var rart for meg å skulle drikke kumelk igjen, det er jo faktisk morsmelka til et annet dyr
har allergiene bedret seg med alderen, eller plages hun like mye enda?