Melkefri kost mor og barn

checkitout

Flørter med forumet
Jeg har siden lille jenta var 4 1/2mnd holdt meg toltalt unna alt som inneholder melk. Hun hadde da fortsatt kolikk noe A-hus sa hun ikke skulle ha. De ba meg prøve melkefritt i over 14 dager. Jeg hadde prøvd 10dager da hun var ca 8uker uten at det hjalp. Men denne gangen hjalp det (evt hun vokste det av seg..?)

Men nå har vi begynt med grøt. Hun kan ikke spise de som selges i dagligvare, for de har melkepulver i seg. Untaket er SinLac, men den har sukker i seg og er ekstremt søt. Vi har derfor gitt henne risgrøt og nå gått over til hirsegrøt. Lager det på vann siden hun ikke kan ha MME som inneholder melkepulver.Har ikke så mye melk og det er vanskelig å få til pumping utenom helgene, siden hun sover svært lite på dagtid (ca 30-45min 2ganger om dagen).

På helsestasjonen vet de ingenting om melkefri kost, så der er det lite hjelp å hente. Jeg blir så usikker på om hun får i seg nok næringsstoffer. Hae så mye melk og det er vanskelig å få til pumping utenom helgene, siden hun sover svært lite på dagtid (ca 30-45min 2ganger om dagen).

Hun er 6mnd til uka og spiser litt grøt 2-3 ganger om dagen og ammer til hvert måltid også.

Får hun i seg det hun trenger? De i dagligvaren er jo tilsatt det barnet trenger...
 
jeg må si lager du hjemmelagde grøter etcetc og har tilsatt den type melk ditt barn tåler feks havremelk, så vil du med stor sannsynlighet klare å dekke ditt barns behov for næringsstoffer mer enn bra nok enn hva industriframstilte varer er. bl.a hirse er veldig jernrikt, så sett deg inn i kosthold og ernæring...
feks fra allergikokkene.no eller ved å ta kontakt med naaf om kostholdstips om hva hun kan spise om hun er allergisk mot melk og meiriprodukter...
 
Back
Topp