melkefri grøt..

Hebbeliten

Forelsket i forumet
hvor får jeg tak i dette? eller har noen noe oppskrifter på no?
Har en gutt på 11mnd som elsker vanlig grøt...men har diare, og jeg ønsker at han unngår melkeprodukter en liten periode.

Kanskje ikke rette tid å venne han til nye smaker siden han har diare/er syk men Heliosgrøtene fra Helsekosten er kjempegode. Litt frukt/grønnsaker oppi gjør at den smaker godt.

Hirse, flerkorn, spelt, havre er grøter som falt i smak hos snuppa her.

Siden du nevner diare kan du med fordel gi litt Biola med blåbær. Gjør godt for en liten syk mage.

ORIGINAL: Tøsa

hva med den fullkornsgrøten fra nestle? fra 8 mnder...? 

jo, han liker denne men den har vel melkepulver i??

ORIGINAL: ~lilla gumman~

Kanskje ikke rette tid å venne han til nye smaker siden han har diare/er syk men Heliosgrøtene fra Helsekosten er kjempegode. Litt frukt/grønnsaker oppi gjør at den smaker godt.

Siden du nevner diare kan du med fordel gi litt Biola med blåbær. Gjør godt for en liten syk mage.

tusen takk alle sammen! skal prøve litt på dette imårå..blir vel "vassgraut" (havregrøt) imårå tidligt.

Kan eg begynna me biola før an e ett år??:)

ORIGINAL: Labambie

Zinlac grøten fra Nestlè er uten melk og gluten.. Ulempen er jo at den inneholder litt sukker...

aldri hørt om denne eg...får du kjøpt den i vanlige butikker?

ORIGINAL: Hebbeliten

ORIGINAL: ~lilla gumman~

tusen takk alle sammen! skal prøve litt på dette imårå..blir vel "vassgraut" (havregrøt) imårå tidligt.

Kan eg begynna me biola før an e ett år??:)

Jepp det kan du! [:)]

glimrende!! [:)] storfornøyd med så rask tilbakemelding!!
Minsten har hatt diare i 2 uker nå...håper han blir kvitt det snart[&:] Var til legen med han for noen dager siden..men hun mente det kom til å gå raskt over...men det e jo ikje så bra at det varer i flere uker heller...stakar liten. Men han har nettopp fått de to første tennene sine..så kan ha noe sammenheng med dette også kanskje??

Back
Topp