Melkefri grøt

a87

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Noen som har kjøpt i Sverige?
Hva heter merket?

Vi har en fra semper :)

Hvor får dere kjøpt i Norge? Vi er på melkefri diett, og skal begynne med litt grøt ila de neste 2-4 ukene. Blander dere med morsmelk, eller melkefri erstatning, eller kun vann?

Hvor får dere kjøpt i Norge? Vi er på melkefri diett, og skal begynne med litt grøt ila de neste 2-4 ukene. Blander dere med morsmelk, eller melkefri erstatning, eller kun vann?
Her i Norge er det kun Sinlac fra Nestle å få tak i på vanlige butikker. Den blandes med vann. På helsekostbutikker får man kjøpt Holle barnegrøter, som er melkefri. Hirse/ris (er fra 4 mnd tror jeg), havre, spelt, 3korn og musligrøt er de jeg kommer på i farta, usikker på om det er flere. De er best å blande med melkefri erstatning, da de ikke er beriket med jern, vitaminer etc, syns dessuten de bare ble ekle i konsistens og smak med kun vann. I starten hadde jeg litt mm sammen med vann og frukt da, for å gjøre overgangen til å fordøye annet enn mm litt enklere.

Semper har ferdig grøt i slike klemmeposer som er melkefri, de selges også på matbutikker. De koster 16-17 kroner per pose, så er dyrt å satse på dem til annet enn en gang i blant ute på farta. Semper kan dessuten ikke garantere 100% at det ikke kan forekomme spor av melkeprotein i dem. Så der må man selv ta ett valg om man tør gi eller ikke. Har dog aldri hørt om noen som har reagert på dem. Jenta mi reagerer på spor, men har spist masse av de grøtene uten å bli dårlig.

Back
Topp