Melkefri diett - stille refluks

Hvordan går det med melkefritt? Jeg har startet nå og ble overrasket over hvor mye som går fint å spise. Masse bakverk også som er uten melk på butikken, blant annet pepperkaker :happy:

Jeg synes det er litt vanskelig igrunn.. middager er null stress... men jeg sliter med å finne noe «på farta» jeg liker godt å kjøpe med noe å spise når jeg er ute og farter. Har du tips her?

Er bakevarene uten spor også?
Spiste vill - bringebær som kunne inneholde spor og det funket dårlig.. så nå holder jeg meg unna spor også.
 
Jeg synes det er litt vanskelig igrunn.. middager er null stress... men jeg sliter med å finne noe «på farta» jeg liker godt å kjøpe med noe å spise når jeg er ute og farter. Har du tips her?

Er bakevarene uten spor også?
Spiste vill - bringebær som kunne inneholde spor og det funket dårlig.. så nå holder jeg meg unna spor også.

Ikke meg du spurte, men siden storebror hadde melkeprotein allergi som liten drister jeg meg til å svare.
Nøtter / nøtteblandinger er uten melk (unntatt yoghurt nøtter),nøttebarer, soya eller havre yoghurt,
 
Jeg synes det er litt vanskelig igrunn.. middager er null stress... men jeg sliter med å finne noe «på farta» jeg liker godt å kjøpe med noe å spise når jeg er ute og farter. Har du tips her?

Er bakevarene uten spor også?
Spiste vill - bringebær som kunne inneholde spor og det funket dårlig.. så nå holder jeg meg unna spor også.

oj ja da blir det mye vanskeligere. Jeg fikk beskjed at «kan inneholde spor» gikk fint, det er utrolig mye som kan inneholde spor hvis det ikke er laget på spesialkjøkken. Enig i at mat på farten er vanskelig, lettere når man lager ting hjemme og vet hva det inneholder. Smoothiebowl kanskje? Og nøtter/chips, allergiyougurter. Ellers blir det å ta med noe hjemmefra, jeg bakte cookies med allergimelange, det funket bra. Det verste er å være på besøk syns jeg, føler meg sååå sær.

hvor lenge gikk det før du merket bedring på baby? Har holdt på en uke her og fortsatt like mye gråt....
 
oj ja da blir det mye vanskeligere. Jeg fikk beskjed at «kan inneholde spor» gikk fint, det er utrolig mye som kan inneholde spor hvis det ikke er laget på spesialkjøkken. Enig i at mat på farten er vanskelig, lettere når man lager ting hjemme og vet hva det inneholder. Smoothiebowl kanskje? Og nøtter/chips, allergiyougurter. Ellers blir det å ta med noe hjemmefra, jeg bakte cookies med allergimelange, det funket bra. Det verste er å være på besøk syns jeg, føler meg sååå sær.

hvor lenge gikk det før du merket bedring på baby? Har holdt på en uke her og fortsatt like mye gråt....


Jeg føler hver gang jeg er godt i gang og merker flere gode dager så skjer det noe, eller jeg tabber meg ut. Jeg var melkefri i 5 dager og merka ganske mye bedring så fikk han jo rotvaksina og reagerte kraftig på den. Så orka jeg ikke tanken på «diett» fordi jeg var fortsatt i tvil om det hjalp. Så drakk jeg melk og han skreik noe voldsomt. Da begynte jeg igjen. Rakk vel å være melkefri i en uke, hadde noen småtabber men merka fortsatt bedring, selvom han skreik etter tabbene. Så starta jeg på ppiller som inneholder melk, også ble han i tillegg forkjøla nå så nå føler jeg at alt er tilbake til start. Han skriker masse og har mye luft. Kuttet ut ppiller igjen og passer extra på å unngå alt av melk og spor, håper bare jeg merker forbedring etter forkjølelsen. Enkelte dager blir jeg helt overgitt over alt som må tenkes på.
 
Back
Topp