melkeallergikere

pOker*faCe

Glad i forumet
jeg trenger middagstips!!! det må heller ikke inneholde egg og fisk.. og det må kunne spises av en på 14 mnd!

føler vi spiser det samme hver 3 dag :/

Grønnsakssuppe m.kjøtt, wok, kylling og ris, bolognesesaus med ris istedet for pasta bør lages fra bunn da ferdigposer inneholder mye rart. (eks, finhakk løk, evt litt hvitløk og blankstek i olje. Stek kjøttdeig. Så kan du hakke gulrøtter, paprika, stangselleri og hermetiserte tomater og la det få en omgang med stavmikser og tilsett. Smak til med salt og pepper, evt buljong...)

Gir en liten dytt jeg også. Trenger tips.

karbonader og poteter, pølser og poteter evt brun saus man lager fra bunnen.
wok me gr saker og ris, makaroni, spaghetti og saus evt ketsjup.
ris å kylling, brun saus\poteter og kjøttkaker\evt kalkun eller svinesteik

de er de vi spiser med vår melkeallergiske gutt, men hanr er litt eldre enn din, men du kan gjo evt mose mye a dette vertfall.

Kyllingfilet/svinefilet/biff med båtpoteter bakt i ovn. Ha potetene i ildfast form og hell over olje, tilsett salt og pepper eller hvitløk/rosmarin. Ekstra godt om det er ferskpoteter eller amandinepoteter[;)]

tåler ikke noe form for melk? som soyamelk, rismelk, havremelk??

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=17551051&mpage=1&key=�

ikke akkurat middag, men dessert [:)]

Men bruker dere alternativ melk som soya eller havre? Hva med egge erstatning??

Kan bare anbefale deg ålage mest mulig fra bunn av, ha mye grønnsaker, ris, poteter, Kan jo ha poteter i alle mulige former, samt lage sauser og supper fra bunn av.

Send gjerne en pm om du vil jeg skal på dypere inn på det. Har ei som ikke tåler melk her hjemme så..

Back
Topp