Melkeallergi

Firstimemother

Forelsket i forumet
Hvis ungen har melkeallergi altså tåler ikke vanlig melk mor bruker. Og mor har drikket melk eller noen som innholder melk, hvor langt tid tar det til den går ut av morsmelken sånn at ungen ikke reagere.? (tenk som alkohol) Håper dere forstår hva jeg mener he he
 
Det kommer an på hvordan din baby reagerte på melk til å begynne med. Noen gulper og kaster opp i løpet av den første timen etter å ha fått allergenet . Men hvis det er kun snakk om magetrøbbel så kan det ta lengre tid før allergenet irriterer magesekken. Her er det slik at dersom jeg spiser nå smør eller drikke melk så ser jeg det i bleiene hennes fra i morgen av + ca 2-3 dager til . Da kommer det først hyppig avføring med slim , så kommer det slim + blodtråder.
 
Opp til 6-8 uker har jeg hørt. Med eldste merket jeg bedring etter en ukes tid, yngste er kanskje ikke allergisk, men ble roligere etter seks uker.
 
Det kommer an på hvordan din baby reagerte på melk til å begynne med. Noen gulper og kaster opp i løpet av den første timen etter å ha fått allergenet . Men hvis det er kun snakk om magetrøbbel så kan det ta lengre tid før allergenet irriterer magesekken. Her er det slik at dersom jeg spiser nå smør eller drikke melk så ser jeg det i bleiene hennes fra i morgen av + ca 2-3 dager til . Da kommer det først hyppig avføring med slim , så kommer det slim + blodtråder.
Han har hatt ekstrem eksame på kinne kun der,tatt allergi test osv fant ingenting men merka nå kanskje det er melken jeg bruker under testing føler han ser bedre ut etter jeg har kutt melk gulper mindre nå tenker pga fastføden men det md eksem ser fint ut disse dagene jeg bruker ikke melk. Men spørsmålet var om jeg tar la oss si kopp latte og skal gi pupp hvor lenge skal jeg vente det jeg har drikket forsvinner før han for den gjennom mm?
 
Hvis ungen har melkeallergi altså tåler ikke vanlig melk mor bruker. Og mor har drikket melk eller noen som innholder melk, hvor langt tid tar det til den går ut av morsmelken sånn at ungen ikke reagere.? (tenk som alkohol) Håper dere forstår hva jeg mener he he
Melkeprotein kan vel være i melka i mange uker hvis det er det babyen reagerer på. Det «forsvinner» ikke ikke på samme måte som alkohol, tar mye lengre tid utfra hva jeg har forstått:happy:
 
Ja, dessverre så er det ikke mulig å gjøre med proteinet i melken på samme måte som alkohol , man må bare amme gjennom det og vente på reaksjon ....((
 
Hvis ungen har melkeallergi altså tåler ikke vanlig melk mor bruker. Og mor har drikket melk eller noen som innholder melk, hvor langt tid tar det til den går ut av morsmelken sånn at ungen ikke reagere.? (tenk som alkohol) Håper dere forstår hva jeg mener he he
Her kommer reaksjonen etter ca 3-4 timer (hyppig, grønn slimebæsj og masse gulp), og varer i ca 2 døgn.
 
Back
Topp