Melkeallergi

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
Lurer på om noen opplever at deres små er urolig hele natta og små ynker seg når de får mme med melkeprotein. Etter mindre amming og mer mme så syns jeg Elvira har blitt mer urolig om natta. Ikke nødvendigvis gråter masse, men tydelig at hun ikke faller i ro pga noe plager henne. Får håpe en blå resept med helt melkefritt hjelper. For nutramigen inneholder noe... Og når jeg ammer så har jeg som sagt melkefri diett :)nutramigen er ikke helt melkefritt som jeg forstod

Selv med nutramigen grønn og slimete avføring.

Last edited:
Jeg har ikke gitt mme, men når storesøster startet med vanlig mat og drakk kumelk, så ynket hun seg natten lang. Det gikk over med en gang vi startet med laktosefri melk.

Oki takk. Tror jeg får gå til innkjøp av en mme helt fri for melk

Har du prøvd neocate? Er ikke den helt fri for melk?

Lurer på om noen opplever at deres små er urolig hele natta og små ynker seg når de får mme med melkeprotein. Etter mindre amming og mer mme så syns jeg Elvira har blitt mer urolig om natta. Ikke nødvendigvis gråter masse, men tydelig at hun ikke faller i ro pga noe plager henne. Får håpe en blå resept med helt melkefritt hjelper. For nutramigen inneholder noe... Og når jeg ammer så har jeg som sagt melkefri diett :)nutramigen er ikke helt melkefritt som jeg forstod

Selv med nutramigen grønn og slimete avføring.
Nutramigen skal være helt melkefritt. Vi fikk resept av sykehuset til storesøster når hun fikk påvist melkeallergi. Hun var veldig sensitiv. Har andre i familien som også fikk det og opplevde å bli bra.
Den er basert på kumelk, men proteinet er spaltet så mange ganger at kroppen ikke gjenkjenner det. Da reagerer man heller ikke på det. Det er derfor det lukter blæh;)
Det er ikke noe annet hun reagerer på da?

Nutramigen skal være helt melkefritt. Vi fikk resept av sykehuset til storesøster når hun fikk påvist melkeallergi. Hun var veldig sensitiv. Har andre i familien som også fikk det og opplevde å bli bra.
Den er basert på kumelk, men proteinet er spaltet så mange ganger at kroppen ikke gjenkjenner det. Da reagerer man heller ikke på det. Det er derfor det lukter blæh;)
Det er ikke noe annet hun reagerer på da?
Jeg fikk beskjed om at nutramigen inneholder noe... Så desverre ikke helt melkefritt. Eneste som er helt er Neocate. Og ammer kjempe lite nå. Jeg syns det virker som hun reagerer på nutramigen. Presser og ynker seg til hvert eneste måltid. Og er ekle grønn, slimete og diaré bleier. Og har skikkelig matnekt fortiden. Stakkars jenta...

Jo den er det :) dyr er den! Men gått til innkjøp av en boks for å teste noen dager :)

Lurt! Her sliter vi med å få i henne Nutramigen! Hun liker virkelig ikke smaken!
Lykke til, håper den er bedre for dere :)

Lurt! Her sliter vi med å få i henne Nutramigen! Hun liker virkelig ikke smaken!
USj vet åssen det er!!! Hva med althera da? Smaker bedre. Eventuelt bland inn litt malt :) hjalp her :) ellers vet jeg noen blander inn litt sukker for å venne til smaken

Vi brukte bittelitt vaniljesukker i, og da gikk det fort bra;)

Huff, ikke noe godt når det blir sånn. Her bruker vi althera og hun har ikke reagert på den. Bruker litt malt i flaska for litt søtere smak :)

Huff, ikke noe godt når det blir sånn. Her bruker vi althera og hun har ikke reagert på den. Bruker litt malt i flaska for litt søtere smak :)
Nei ikke i det hele tatt ❤️ så bra at den fungerer :) har troen at Neocate er svaret for en bedre natt :) nå mangler jeg bare at hun spiser bedre med flaske, så hun får i seg det hun trenger :)

Back
Topp