melkeallergi?

Wenche_tutla

Elsker forumet
sønnen min kastet opp i dag han hadde bra drikket melk og alt kom i retur liten stund etter på.

jeg vet han har klagt på vondt i magen før når han har drikket melk på tom mage og d hadde jeg og da jeg var yngre.

jeg ringte han inn til bhg i dag med omgangsyken. men helt ærlig så er d ingenting som minner om d . alts han har hatt helt normalt allmentilstadn både før og etter. d vil si hyper , han har spist bra ikke noe feber. ingenting som er typsik for omgangsyke.

s da tenker jeg er d allergi som gjør dette siden han bare har drikket melk og hatt historikk som vondt i magen.

spy og melkeallergi har jeg ikke hørt om,da mer reflux. men det bør nok være andre symptomer,som løs avføring,utslett og sånt tenker jeg. men er nok vanskelig å vite helt sikkert!

eneste lure er vel å kutte ut alt av melk ett par uker om du orker.

blodprøver og pirket trenger ikek gi rett svar før de er 2år gamle.

har selv melkeallergigutt,klare utslag på pirke,men ikke på blodprøver...

2 av mine tante barn er melkealergikere, og begge to får vondt i magen og spyr om de drikker melk.
Jeg hadde latt han være uten melk noen dager også prøve litt melk etter noen dager bare sånn for å se.

ORIGINAL: Gothia

2 av mine tante barn er melkealergikere, og begge to får vondt i magen og spyr om de drikker melk.
Jeg hadde latt han være uten melk noen dager også prøve litt melk etter noen dager bare sånn for å se.

reagerer de på andre mat typer med melk i ?

her spiser han fint youghurt og sauser med melk, vanilje saus har han ikke reagert på . han reagerer kun på vanlig melk tidlig på mornignen.
syns d er litt rart men allikevel logisk hvis d er en utvikling som er på gang.

han e forresten 3,5 år

Gutten min holder på å vokse av seg en melkeallergi. Nå kan han spise mat med melk i, og tåler litt ost. Vi prøvde å gi ham et glass med melk for en uke siden, men da kastet han opp. Fikk ikke utslett eller diare slik han fikk tidligere, bare oppkast.

ORIGINAL: Sukkertopp

Gutten min holder på å vokse av seg en melkeallergi. Nå kan han spise mat med melk i, og tåler litt ost. Vi prøvde å gi ham et glass med melk for en uke siden, men da kastet han opp. Fikk ikke utslett eller diare slik han fikk tidligere, bare oppkast.

hmm ja ringte HS i dag å de sa at d hørtes ut som en reaksjon så de vil ha han inn til måling og veiing og sa at jeg burde få han til lege denne uka for å sjekke blodet og kartlegge evt allergier.

sukk*

bare håper at d er noe forbi gående.

og han som elsker melk :S

men kaster gutten din opp ganske umiddelbart etter han har drikket melk ?
har han klagt på vondt i magen fård gikk så langt ?

Back
Topp